Fredagkväll

                                          

Och är lite deppig faktiskt men försöker att se ljust på det hela ändå.

Det gäller självklart Nigeriaresan som min intuition säger mig inte blir av i sommar... Det är för mycket som talar emot i dagsläget.
Passgrejen drar ut på tiden för Migrationsverket inte kan skynda på. Det känns liksom som resan borde bokas snart men det går ju inte utan pass.

F´s operation och rehabilitering som göra att han måste åka till Tyskland innan 31/3 för att söka nigerianska passet för sedan kan han inte flyga med gips.

Det är tråkigt och deprimerande men det finns ju inget att göra åt allt detta just nu mer än att avvakta och se.

Blir det inte av nu så måste det banne mig bli av i höst, annars så ger jag upp och skiter i det. Så känns det just nu i alla fall. =(


                                           

På tal om något annat så går det bra med bantningen. Ikväll ska jag göra popcorn till en film vi tänkte se (om jag inte fastnar här). Imorgon ska vi till min kompis och där ska vi laga mat m.m. Lite mys och lek.

Igår såg jag världens B-film. Titanic 2, snälla se inte den! Gör något nyttigare med den tiden.

Nu måste jag vidare, kolla lite VV recept och så.

Ha en trevlig fredagkväll!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Försök att inte deppa ner dig, förstår hur mycket ni kämpat för att kunna åka och att det känns osäkert när det kan bli. Men det är klart att det blir av, eller är det så stort tryck på biljetter ner att man måste boka långt innan? Om ni bara förvarnar jobben innan att ni vill ta ut semester så snart det är möjligt för att kunna åka så finns det säkert plats på planen också. Det ordnar sig! Kram

2011-03-05 @ 23:44:00
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jag deppar ner mig i någon timme sedan så kommer jag på nya lösningar m.m. så att det känns lättare att ta motgångarna.



Vi kommer ju åka i år men det är när som är huvudfrågan. Biljetter går nog att ordna med kort varsel men det känns bra om vi kunde boka så snart som möjligt.



Ja, vi har ju sökt ledigt i juni, början av juli så om inte resan blir av då då kan vi inte ta ut semester senare i sommar då semesterplaneringen på våra jobb redan är spikad då.



Så då blir alternativet att skjuta fram resan till hösten, ev veckorna runt höstlovet så att barnen missar så lite som möjligt av skolan.



Vi får se vad som händer. Passet är top priority just nu.

2011-03-06 @ 17:03:06
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0