Glad och orolig på en och samma gång

Igår fick vi hem beslutet från Migratonsverket. F är beviljad svenskt främlingspass och det gäller i ett år. Skönt att det är klart, ett steg närmare Nigeriaresan =)
Med detta pass kan han resa till väldigt många länder, alla i Europa tror jag.

Nu ska ju F opereras imorgon och självklart är jag orolig. Jag tycker inte om sjukhus, narkos eller operationer... Vi ska köra honom till sjukhuset, han ska vara där 06.30 så det blir att vi får gå upp väldigt tidigt imorgon.
Det blir väl ganska jobbigt att arbeta imorgon. Jag kommer bara vänta på samtalet att operationen är över och att allt gått bra.

Sedan får vi se hur länge han måste vara gipsad. Så fort gipset är av så åker vi till Tyskland för att ansöka om nigerianskt pass på ambassaden där. Hoppas kunna åka under ledigheten i juni men vi får se. Så det lutar mot en Nigeriaresa i höst istället då, vi bokar och ansöker om ledighet så fort allt med passet är klart. Det tråkiga är att barnen måste söka ledigt från skolan men det ska väl gå bra?!

Igår såg jag en film



"Carlos" en film baserad på verkliga händelser typ. Carlos var en känd terrorist som numera sitter i franskt fängelse. Det handlar om kampen för Palestina och hur terrosistgrupper föds och frodas. Den utspelar sig från 70-talet och framåt i många olika länder i världen.
Den är väldigt lång, 2 timmar och 40 minuter men har hört att det finns längre versioner på över 5 timmar?! Mycket sevärd och känns mycket aktuell.

Jag har fått hem min blodtrycksapparat och har testat mig. Mitt blodtryck är alldeles normalt med denna maskin. Så det känns ju bra. Ska vl mäta då och då för att hålla koll på det.

Ni får ha en härlig torsdag-fredag! Själv kommer jag vara gräsänka vilket känns väldigt ovanligt och skrämmande...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja att bli sövd är inge roligt. Men det är inget farligt. Jag har blivit sövd måånga gånger. Jag tål inte narkos så jag brukar få en spruta mot illamående. Det är det värsta som kan hända enligt mig, att må illa efteråt alltså.



Det kommer gå bra!

2011-03-30 @ 21:54:26
Postat av: mamma

Jag skall hålla tummarna men naturligtvis går allt bra. Det har blivit bättre narkosmedel och oftast blir man inte illamående efteråt. Skönt att väntan är slut både med operation och främlingspass

2011-03-30 @ 22:16:06
Postat av: Kerstin

Tessan: =)



mamma: Ja, det är alltid någon väntan på något här i livet

2011-04-01 @ 21:02:37
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0