Helgens rullar



"Tron Legacy" är en film som jag lyckades somna till typ 10 ggr men nu har jag sett den. Den är väldigt snyggt gjord. Det är en science fiction film om en pappa som fastnat i spelvärlden och nu lyckas sonen också hamna där och tillsammans får se slåss mot spelgubbarna för att försöka komma tillbaka till verkligheten. Den är inte fantastisk enligt mig men jag är ingen sciencefiction älskare men den är helt klart sevärd.

"The book of Eli" med Denzel Washington och Mila Kunis (Black Swan och That 70´s show) i huvudrollerna.
Jag gillade den väldigt mycket. Den är gripande och omvälvande. Den handlar om en värld som vi människor förstört. Ungdomen är analfabeter och allt vi tar för givet idag slåss människor om/dödar människor för (vatten, mat, kläder). En man har fått ett uppdrag som han försöker fullfölja trots en massa svåra hinder. Se den!





"Never let me go" är ett drama som handlar om barn som växer upp på barnhem och deras mål för livet är redan klart. De ska bli levande organdonatorer. Den är gripande och sorglig. Den är ju overklig som historia men på något sätt så känns den verklig ändå.
Den är helt klart sevärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0