Måndagsinlägg nr2

Melodifestivalen...

Danny borde ha vunnit tycker jag. Erics låt var inte lika bra enligt mig. Men det kunde ha varit värre så jag är väl inte helt negativ.

Eric kommer det att gå bra för i Eurovision. Eller vad tycker ni?

                                            


Imorgon är det så dags för mitt läkarbesök. Utslaget på armen är i princip borta, bara lite torr känsla kvar.
Men örat är fortfarande underligt. Hoppas läkaren kan se att det är något i örat så att jag får rätt hjälp.

Min yrsel är mycket bättre nu. När jag slutade äta kakor och godis så försvann den. Vad kan det bero på?
Men jag ska be om ett blodprov för att kolla mina värden, samt om läkaren kan lyssna på mitt hjärta och så vill jag få mitt blodtryck mätt. Jag har ju lite högt blodtryck. En liten besiktning helt enkelt.

Vi människor borde gå och besiktiga oss varje år precis som med bilar. Varför bryr vi oss mer om bilarnas hälsa än vår egen?


                                          

Migrationsverket... F ringde handläggaren idag och han har inte ens börjat titta på ansökningen. Han tyckte inte det var viktigt att vi skulle resa. Han skulle se om han har tid nästa vecka för att kolla igenom den.
Men betalningen skulle de ha in, illa kvickt...

Jag har redan ställt in mig på att vi inte reser i sommar. Jag vill inte bli mer besviken. Kanske åker F ner med "travelling documents" som han kan få från nigerianska ambassaden här och fixar sitt pass i Nigeria. Lite riskabelt och läskigt att åka ner dit utan pass men vi får hoppas svenska ambassaden där kan hjälpa oss ifall det skulle bli något problem.
Orkar inte tänka på det mer. Vi får se vad som händer.

Nu ska jag kolla in lite bloggar

Ha en fortsatt trevlig vecka


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag hoppas verrkligen att ni kan åka till Nigeria i sommar. Det verkar ta lång till alltihop men det är bara att ligga på. Jag brukar bli på bra humör när jag tränar och får rejäl träningsverk :-). Och shopping brukar jag bli glad över oxå..



Vi ses imorrn! Tänk att snön snart är borta!

2011-03-14 @ 21:33:44
Postat av: Tessan

Jag hoppas verrkligen att ni kan åka till Nigeria i sommar. Det verkar ta lång till alltihop men det är bara att ligga på. Jag brukar bli på bra humör när jag tränar och får rejäl träningsverk :-). Och shopping brukar jag bli glad över oxå..



Vi ses imorrn! Tänk att snön snart är borta!

2011-03-14 @ 21:34:52
Postat av: Ingela

Åk inte på chans utan fixa passet först! Inte värt risken och inte kul att fastna där - barnen har ju sin skola och ni era jobb. Man kan bli avskedad för sånt (särskilt om de bara vill ha ett skäl till att avskeda någon).



Vi tar ju vår hälsa för given tills kroppen inte funkar som väntat. Det är som jag - borde gå på regelbunden kontroll av mitt blodtryck men jag struntar i det. Inte struntar i det men det är oerhört lågt prioriterat trots att jag vet att det är mycket farligt att gå med högt blodtryck utan medicinering. Men sist jag gick sa sköterskan att jag inte hade högt blodtryck - om det var en engångsföreteelse eller standard vet jag inte och jag fick uppmaningen att kontrollera en gång i månaden men det har jag inte "haft tid till""glömt bort" eller struntat i.



Att yrseln är bättre tror jag inte har med ditt ätande att göra. Utan har du haft vatten bakom trumhinnorna så kan detta ha torkat upp, är min teori. Hoppas du blir lugnad av ditt läkarbesök.

2011-03-15 @ 08:18:39
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: Ja, shopping brukar göra mig på bra humör med. Tyvärr så shoppar jag mest åt barnen.

Ja, Nigeria i sommar, en önskedröm kanske?



Ingela: Ja, vi får se. Det hade varit så enkelt om bara ambassaden här kunde göra pass. Eller om han kunde bli svensk medborgare utan pass.



Du kanske ska köpa en egen blodtrycksmätare för att testa dig själv hemma, funderar på det.

2011-03-16 @ 21:41:22
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0