Tisdag-onsdag

Usch jag har ont i halsen igen... Jag hade ju det i några dagar förra veckan och mådde sådär halvtsjuk och nu har det kommit tillbaka.
Det verkar som det bara går runt på jobbet, alla hostar, snörvlar och håller på. Sedan så är det ju väldigt underligt väder vi har, soligt och varmt mixas med regn och kyla under loppet av några timmar.

Igår såg jag en film



"No strings attached" med Ashton Kutcher och Natalie Portman. Det är en amerikansk kärlekskomedi typ. Den var ok men själva storyn var rätt overklig, eller det kändes så i alla fall.

Barnens pass är klara, det tog mindre än ett dyng innan de var klara, otroligt smidigt och snabbt =)

Nu har jag fått tillbaka mina linspengar och mina vanliga linser bör kunna hämtas upp innan veckans slut. Den linsbutik som det strulade med vill att jag kommer in så de får se vilka linser det är jag trivs bäst med så kanske de kan beställa in de senare. Mycket strul men förhoppningsvis blir allt bra till slut. 

                                                      

Jag är så trött på att bo i hyresrätt. Vårt bostadsbolag har valfritt underhåll = du väljer vad som ska göras och betalar det på hyran. Men sedan i november kan man nu välja att de ta över underhållet = 300kr mer på hyran/månad.
Jag ringde i januari och bad om att de ska ta över, inte förrän i mars och efter åtskilliga telefonsamtal fick vi skriva på papper. Men fortfarande har vi det gamla, trots mail och telefonsamtal.

Idag ringer de och berättar att vi nu går över till det. Men som så många ggr förut med uppmaningen att "vi kommer alltså inte renovera hela er lägenhet nu om ni tror det, ni får be om en besiktning och så avgör vi om det behöver renoveras, bara så ni inte blir besvikna" jag har berättat att det har inte tapetserats eller målats här på över 21 år men de sade att de kollar inte på åldern utan på skicket. Men lägenheten är i verkligt dåligt skick, jag skäms över att bo såhär...

De har dålig attityd, vill smita undan sitt ansvar och man blir bara trött på det. De ska vara glada att folk vill hyra deras lägenheter men läget i Sverige är ju att företagen har rät att behandla folk precis som de vill...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Håller också på att se filmen ovan, men vi börjar alltid se film så sent i sängen så vi brukar dela upp filmer på två kvällar, hahaha!



KOmmer ni ner till Skåne/Skurup i sommar? =)=)=)=)Jag trodde inte det för allt annat som ni har planerat. Nu ses vi om sex dagar!!! =D



Dessa fastighetsbolag, alltså! Du får väl be ungarna göra stora grafitimålningar i alla rum, hahaha! ;)

2011-05-26 @ 11:42:40
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

INgela: Vi kommer säkerligen till Skåne i sommar men när och hur länge det vet jag inte. Kanske i juni/juli? Kommer inte boka förrän Tysklandresan är avklarad, det är det som upptar mina tankar för tillfället =)

2011-05-27 @ 19:39:48
Postat av: Annaadidas

håller med dig, de bara smiter. Det enda de kan göra e att höja hyran. Jag vill gärna bo i hus eller villa kanske rent av köpa lägenhet. För då vet man att man betalar till ngt som man äger själv eller kommer göra det i framtiden. Nu betalar man bara ut i sjön och man har inte rätt till att göra vad man vill. Tanken med att ha trädgård, släppa ut barnen där. Man kan sola och bada på sommaren och inte nog med det jo att ha vänner över på grill kväll myyyys.

Men då ska man dock inte bo i botkyrka..

kraaam

2011-05-28 @ 00:59:42
Postat av: Kerstin

Anna: Ja, radhus är det vi försöker spara till men vi kan tänka oss att bo i Botkyrka faktiskt, kanske i Alby eller Tumba.

2011-05-29 @ 22:31:42
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0