Helgrapport

Lördagen bestod av städning, tvätt och sedan kom A och barnen över. Barnen hade på sig sina Halloweenkostymer. W var Dracula och D var Batwoman =)
Mina barn hade på sig sina skelett och Scream kostym.
Barnen hade kul, åt godis och annat.

På kvällen beställde jag en massa kläder åt unge herr Henry. Han växer så det knakar och dessutom har han hål på nästan alla sina byxor... Han är nu hela 119 cm lång. Alicia är nästan 135 cm lång. Kul att de växer och frodas men det är dyrt med kläder. Mina barn är ju bra på att tappa bort, få fläckar som ej går av i tvätt och hål i kläderna. Inte kul med helt nya plagg, knappt använda plagg och barnen bara rycker på axlarna när man skäller...

Jag har nu skickat in alla blanketter och annat till FK angående min graviditetspenning. Hoppas allting går smidigt och bra. Det ska ta 30 dagar innan man får ett beslut. Blir det avslag då får jag väl jobba eller ta ut FP innan barnet kommit, inte kul. =(

Söndag

Idag fortsatte jag att städa, måste ta det i etapper för jag får lätt ont i ryggen. F är ju borta på tränarkurs hela lördag och söndag så jag fick ta städningen själv.
Jag och barnen gick ut en sväng, handlade och sådär.

Imorgon ska bilen servas och vi vet att det är massor av fel på den. Vi kommer tyvärr inte hinna fixa något innan besiktningen som är på lördag. Det blir säkerligen fel som måste fixas och så ombesiktning. Men grejen är att vi knappt bryr oss om denna bil längre. Vi ska köpa en nyare, 7-sitsig nu runt årskiftet. Inte en dyr då vi inte vill nalla av våra sparpengar. Vi sparar ju till radhus/hus och det prioterar vi mest just nu. Så bilen får kosta runt 50000kr typ.

Ni får njuta de sista lediga timmarna nu för imorgon börjar en ny härlig arbetsvecka!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej. Jag läste fel ang summan på bilen. Jag läste 500000 ist för 50000. Ha ha. Ska vi inte hitta på nåt efter jobbet någon dag, äta el fika, bara du o jag?

2011-11-06 @ 18:43:54
Postat av: Kerstin

Tessan: Haha, en bil för en halv miljon hade inte varit helt fel =)

Problemet är att jag hämtar barnen efter jobbet. Men vi kan äta eller fika en av de dagarna vi slutar tidigt kanske? De dagar vi slutar vid 15.00 typ, om det nu kommer i nov/dec?

2011-11-08 @ 20:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0