Dålig mamma?


                                                           


Ibland så kommer dessa tankar över mig. Är jag en tillräckligt bra mamma?

Umgås jag tillräckligt med mina barn? Pratar jag med de tillräckligt? Mår de bra? Har de en trygg uppväxt?

Idag hade Henry slagist rejält med en klasskompis så dennes mamma fick komma och hämta pojken. Han mådde dåligt =(
Så fröken berättade för F att Henry slagits rejält och när F kollade Henry så hade han stora rivmärken på halsen/bröstet. När F frågade om det så sade de bara att det får vi ta imorgon??!!

Henry säger att de bråkade om något och då tog den här killen tag om Henrys hals/huvud. Rev och slog honom fler ggr i bakhuvudet. Då hade Henry lyft upp killen och slängt ner honom, slagit honom m.m. Men de ringde bara den andres förälder för det var han som grät mest. Henry grät inte utan var nog mest bara arg. Henry gråter väldigt sällan av att han slagit sig m.m.

Det låter otäckt och då kommer tankarna på varför Henry reagerar så? Varför blev han så arg och aggresiv och faktiskt ville skada någon annan =(

Jag pratade med honom och förklarade at det är aldrig ok att slåss. Tar någon tag i dig/slåss så får du lov att putta bort honom men sedan springer du till fröken och berättar att någon slåss.


Sedan så har Alicia efter att ha varit torr nattetid kissat i sängen någon enstaka gång. Dessutom så kommer det ofta kiss i trosan. Hon verkar hålla sig in i det sista innan hon går på toa. Även i skolan vilket resulterar i att hon går runt med lite blöta trosor/byxor och det luktar...
Jag försöker prata med henne om det men hon blir bara arg men jag vill ju bara henne väl...
Ev. måste jag ringa Barmläkarmottagningen och prata med dem.


Då kommer mina tankar på. Mår hon inte bra? Är det något hon är orolig för? Är det något som hänt?


Nattvätare och slagskämpar till barn. Hur mycket kan vi klandra oss själva som föräldrar?


Sedan är det ju så att jag är gravid som ni vet och mina hormoner går upp och ner.
Jag är ledsen, irriterad, glad om vartannat. Igår fällde jag någon tår över partiledardebatten mest för att de blåa är så irriterande. Juholt skötte debatten bra!
Så jag tänker mycket och blir ledsen över allt och inget.


Jag ska sitta ner med barnen i helgen och bara prata och umgås. Jag vill bara att de ska vara lyckliga och må bra!

ha en härlig Fredag. Imorgon blir det dans för barnen och mys, ingen dator troligen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du funderar för mycket. Gör så gott Du kan och ibland kanske man överilar sig, men frågar Du barnen vill de inte ha en annan mamma mer än när de är riktigt ilskna. Kivas och slåss gör de flesta pojkar men Henry skulle också få visa upp sina skador. 6-årsåldern är jobbig för både barnet och föräldrarna. En dum lärare, som ger sådana uppgifter till barnen. Det är väl bäst att berätta sanningen utan alltför ingående beskrivning, storken går nog inte hem!

2011-10-13 @ 23:27:40
Postat av: Ingela

Ja, mycket känslor är i omlopp när man är gravid, låt det bara komma och rensa ut =)

Du är en jättebra förälder - ni har ju konstaterat att Alicia har för lite mängd av något som gör att hon känner av det som vi andra gör? Gå dit igen och be om mer råd och hjälp!

Ja, barn slåss... Det är viktigt att allt inte skylls på Henry den här gången, utan att de var lika "goa". För Henrys skull, för de kanske bara skällde på honom? Klart fel av dagis att bara ringa den ena föräldern!

2011-10-14 @ 08:52:33
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Mamma: Jo, jag är en funderare och analyserare.

Jo, de vill nog inte ha någon annan mamma men jag tänker ibland på om jag bara hade mer tålamod, satt mindre vid datorn, lekte mer med mina barn m.m.

Nej, storken går nog inte hem =)



Ingela: Jo, jag ska ringa till dem om det fortsätter såhär.

Det känns som de bara skällde på Henry och visst borde de ringt oss också!

2011-10-15 @ 20:09:58
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0