Tisdag, möten och tandont

Min stortåled är mycket bättre idag. Jag har faktiskt kunnat gå fram och tillbaka till skolan två ggr utan större problem. Men nu känner jag av den lite så det är nog bra att inte överanstränga den för mycket än.

Mötet med biträdande rektorn och Henrys fröken gick ok. De förklarade i detalj vad som hänt. De har pratat om det och nu ska de inte gå till skogen om inte båda ordinarie fröknarna är på plats.
De säger att de brukar ringa föräldrarna när de letat på alla tänkbara ställen och att de skulle ringa mig när de såg mig komma med Henry.
Han har varit borta i ungefär en timme får jag det till, en timme för mycket enligt mig.

Fröken var ledsen att det hade hänt. Jag bad de hålla extrakoll på Henry de närmsta veckorna för att jag är orolig för att han fått mersmak på att lämna skolan och komma till mitt jobb.
Sedan bad jag dem att prata med barnen om hur viktigt det är att hålla koll på varandra och hur de ska gå till väga om de går vilse.

Skogen är en skogsdunge precis utanför skolan och jag tror han hade hittat tillbaka till skolan själv. Men jag tror Henry fick en idé att gå hem och senare till mitt jobb. Dock är det inte alls hans fel utan fröknarna borde ha haft större koll.

De hade egentligen ingen bra ursäkt till varför de inte hört av sig till oss efter händelsen. Men tyckte det var bra att jag hörde av mig. De var också mycket måna om att hur Henry hade tagit det hela. Henry är ju precis som vanligt och tänker inte alls på det utan det är ju vi föräldrar som oroar oss.

                                                        


Ikväll är det dags för ännu ett möte. Fritidsmöte, har ingen lust att gå men det måste man väl som engagerad förälder??!! A och barnen kommer över snart och ska passa barnen.

Sedan så har Henry så ont i en tand stackaren. Han har knappt ätit idag så vi har fått en tid till imorgon 07.45. Jag tror det är hål eller att en bit gått av. Han bet på en legobit för några dagar sedan och har klagat av och till sedan dess. Jag skäms lite över hans tänder. Hans kindtänder i alla fall som har lite beläggningar...


Ha en fortsatt härlig vecka


Kommentarer
Postat av: Ingela

Skol-lagen kap 6 § 10, tror det är där det står att skolan ska anmäla såna här händelser själv, kolla upp det. Alla lagar ligger på nätet, gå in på skolverket.se, kram och hoppas det löser sig med Henrys tand!

2011-10-11 @ 23:04:27
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ska gå in och kolla på Skolverket! Tack <3

2011-10-12 @ 12:47:33
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0