Helgrapport

Vet att jag bloggar alltför sällan nuförtiden men det är helt enkelt för att jag inte har så stor motivation till att blogga längre...

Men nu ska jag berätta om vår helg.

I fredags fortsatte streetdance och båda barnen tycker det är roligt. Imorgon ska Henry dessutom testa på fotboll så vi får se om han börjar med det också.
Vill gärna att barnen är aktiva. Det har varit ett år utan aktiviteter och mitt samvete pickar på mig. Barn ska ju röra på sig och ha fritidsaktiviteter. Annars blir det ju lätt tv och dator.

Igår var jag och Henry i SKHLM och handlade vinterkläder. Tidigare på dagen hittade  jag ett par vinterskor på Ica Maxi för 99kr, samma modell som han hade förra året och de fungerade utmärkt. Svarta, lätta och varma.
Termobyxor hittade vi inne på Lindex, hade kupong på 50kr så de kostade 299kr med rabatt.  


Härligt gröna då svart som vi kört med tidigare är hopplöst. Alla barn har svarta typ och de tar fel och de tappas bort m.m. Nu körde vi på ett säkert kort, hoppas inte fler köpt de bara...

Sedan hittade vi en jacka på KappAhl för 399kr men med 25% kupong kostade den 299 kr så det blev ju bra. Det är en längre, mörkgrön/militärgrön vinterjacka med pälskrage.

Senare på kvällen skulle A och barnen komma hit men det blev ändrade planer. Så kvällen spenderades i soffan där jag somnade som vanligt.

Idag har vi storstädat. Jag dammar och torkar av medan F står för dammsugning och upplockning av leksaker.
Vi har även haft kompisar här sedan 10.00 och fortfarande är en kompis här. Det känns ibland som vi har dagis här. Alla barnens kompisar kommer hit och ringer på och vill komma in. F är lite hårdare och säger nej medans jag brukar säga ja. Men nu har de alltså varit här hela dagen i omgångar...
Mammorna kommer heller inte hit eller ringer efter dem hmm Skönt med barnvakt??
Jag ska börja bli hårdare och skicka ut de på gården alternativt att de bara får vara här en stund.

Nu är helgen snart slut igen =(

Ni får ha en härlig arbetsvecka




Kommentarer
Postat av: Ingela

vi har också väldigt ofta ett helt tjog med ungar hemma, man kan bli lite trött på det, för det är inte så lätt att komma ner i varv själv då... =/

2011-09-26 @ 10:44:53
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0