Fredag

Tråkiga rubriker jag har men kommer inte på något vettigt. =)

Igår, fredag var vi hemma och kurerade oss ordentligt. Henry är nu också frisk och Samuels förkylning är mycket bättre. Igårkväll höll jag på i 5,5 timmar för att få Samuel att somna för natten. Till slut fick han ligga bredvid mig och amma tills han slutligen somnade. Han vaknade någon gång på natten, ammade och somnade om.

Jag har börjat skriva upp tiderna han sover och är vaken för att se om vi kan få in någon rutin. Det kan ju inte riktigt fungera ännu men kul att se. Han sov i alla fall totalt 6 timmar uppdelat på 4 gånger under dagen igår. Och så var han vaken totalt 10 timmar under dagen.
Just nu har F honom och så får vi se om han kan sova lite. Hade varit skönt att ha några timmar själva på kvällen jag och F men det lär väl dröja innan det blir så =)

Igår köpte jag något som ev. kan underlätta sövandet av Samuel på kvällarna. 



                                               

Brio Vyssan lull

Levereras fraktfritt! Passa på och lägg på andra produkter

Vyssanlull gör det möjligt att vagga barnsängen! En helsvensk uppfinning som skruvas fast under spjälsängen och därmed gör det möjligt att vagga barnet till sömns i alla riktningar. Fjädrarna är anpassade i styrka för att inte vara för mjuka eller för hårda och har mjuka tassar som skydd för golvet under. Vyssanlull moteras enkelt fast med hjälp av fyra medföljande skruvar och kan sättas fast på alla träsängar.

Vyssanlull är värd sin vikt i guld är en kommentar vi fått höra av de som provat den. Med i förpackningen finns en instruktion om fastsättningen. Vi garanterar att ni blir nöjda!

Varje tass är: 4 cm hög och 5 cm bred

Ingår: 4 st Vyssanlull fjädertassar

4 st Golvskydd

4 st Träskruvar

1 st Tydlig fastsättningsinstruktion

De beställde jag ifrån www.barndesign.se och de kostade 289kr.

                                       


Vi är kanallösa *hjälp* Borkyrka Byggen har sagt upp sitt avtal med ComHem så nu har vi bara svt1, svt2, barnkanalen och tv4. Hur går det för Big Brother undrar ju jag som följt det sedan snart, inte varje program men ändå.

Vi har nu beställt kanaler från ComHem. Medium paketet så man får välja 8 kanaler valfritt ur deras utbud så jag har valt de vanliga Tv3, Kanal5, 7:an, tv11 m.m. och så MTV. Äntligen kan jag se Teenage mums och 16 and pregnant igen =)
Man kan byta kanaler månadsvis gratis om man vill se något annat.

Det kommer kosta 0kr de första 6 månaderna och sedan 189kr/månad för abbonemanget. Vi har sedan skaffat ett syskonabbonemang så att vi även kan se kanalerna på en annan tv och det kostar då 99kr/månad. Vi fick en inspelningsbar box för 1kr sedan en sådan där cool tvmodul för 295kr. Den bara pluggar man in i tv:n direkt, smidigt.
Ev. skaffar vi ännu ett syskonabbonemang senare, vi har ju 3 tv här hemma och det känns ibland som inte ens det räcker =)

Men nu saknar jag alla vanliga kanaler! Vi får ju inte detta förrän någon gång nästa vecka...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0