Skärtorsdagen, Långfredagen

Igår var det ju Skärtorsdag och vi vaknade av att Alicia mådde dåligt. Så hon fick vara hemma från skolan men Henry fick gå. Alicia hade hög feber och kräktes ett par ggr. =(

Nu har barnen Påsklov och pappa F är ledig t o m måndag så det är 4 härliga dagar tillsammans allihopa.

Idag, har jag varit och handlat medans pappa F satt barnvakt åt A´s barn. Jag har köpt godis och lite roliga överraskningar i barnens påskägg.
Alicia är fortfarande dålig och har legat i sängen hela dagen. Hon vill inte ens äta något, inte ens chips och då är hon sjuk!

Det hände en olycka med en av varorna som jag handlade...



Jag tappade ner en 4 liters sköljmedels flaska i golet, självklart gick locket isönder och klunk klunk klunk sade det när det rann ut över köksgolvet... Klantiga jag.

Usch, jag är så trött på min vikt och vill inte titta mig i spegeln blää
Måste, ta tag i det nu innan jag går upp ännu mer. Vill ha en personlig tränare som pushar mig. Någon som handlar mat åt mig så jag inte handlar hem en massa skit. Jag ammar ju och är rädd för att köra för hårt så mjölken sinar. Får börja med att sluta äta allt onyttigt och gå promenader i vårsolen. Ev. kanske jag kan dansa framför Kinect också?!

Känner mig som en dålig mamma just nu, glömde spänna fast Samuel ordentligt i bilstolen på väg hem från affären. Hade knäppt upp honom i affären men glömde knäppa fast honom sedan =(
Glad att inget hände!

Samuel är mer och mer vaken nu, och han är en riktig gaphals haha. När han är vaken passar det bara att ammas eller sitta hos mamma. Vara själv, byta blöja och byta kläder är en plåga enligt honom och han skriker så att det skär i hjärtat.







Imorgon, påskafton, ska vi ha ett litet påskbord för oss själva och sedan blir det påskägg till barnen.

Just det, jag anmälde ju till mitt försäkringsbolag, Länsförsäkringar, i måndags att jag fött barn och varit inlagd i "5 dygn" på sjukhuset. Jag trodde väl inte att jag skulle få något men igår fick jag ett brev där det stod att jag skulle få 1000kr insatta på mitt konto (fick det redan igår) och utan något intyg eller mera frågor från deras sida. 200kr/dag för sjukhusvistelse.
Suveränt med lite extrapengar ju =)

Nu väntar jag på svar från Trygg-Hansa där Samuel är försäkrad om han också kanske från någon ersättning för sjukhusvistelsen/komplikationerna.

Annars letar vi bil för fullt just nu och det blir en Chrysler, 7 sitsig och troligen ganska snart så fort F hittar en han verkligen gillar. Han är lite kräsen hehe

Ha en fortsatt fin Påsk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0