Torsdag fredag

Hallå på er!

                                               

Igår var det dags för Alicias utvecklingssamtal och det kunde inte varit bättre. Fröken överöste Alicia med beröm. Hon hade under alla sina år som lärare inte träffat någon så kreativ och fantasirik som Alicia. Hon sade att hon är otroligt omtänksam snäll lydig och hon skulle lätt kunna gå i 4:an nu.
Läser flytande svenska skriver bra. Engelska är hon superbra på både på att skriva och läsa och får extraläxor på engelska. Hon är intresserad av allt och otroligt allmänbildad.

Så otroligt roligt att höra att ens barn är så fantastisk på alla plan. Inte bara intellektuellt utan också som människa. Att hon har så fina egenskaper och hon är verkligen kreativ det kan man se så fort man går in i hennes rum som består av massor av hennes kreationer. *stolt*

                                          

Snart är det dags för Henrys utvecklingssamtal och det kommer gå minst lika bra. Då han redan läser och skriver trots att han endast går i förskoleklass. Han läser som en tredjeklassare säger hans fröken! På tal om det så var vi på biblioteket för att låna barnböcker. Henry valde en bok på 448 sidor haha. Han sade dessutom att "om jag inte hinner läsa ut den så kan jag låna om den"
*skryt skryt* haha

Idag fick jag barnbidrag för tre barn för första gången wow nu blir vi ju rika haha. Nej denna månad kommer vara fattig då F knappt jobbade i mars och jag har inte kommit igång med min föräldrapenning riktigt. Men men bara det går runt så är det ju bra.

I helgen vet jag inte riktigt vad som händer. Vi funderade på Huddingebadet men jag vet inte. Annars kanske vi går och hälsar på vänner?!

Ha en härlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh vad härligt att få så mycket positiv feedback för sina barn! Men med er som mamma och pappa kan de ju inte bli annat! Love you!!

2012-04-21 @ 08:28:28
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: anna u

jätte kul att höra. vad härligt!!!

2012-04-22 @ 19:11:40
Postat av: Kerstin

Ingela: Vad gullig du är! Love you too!!



anna u: Ja, det var verkligen nära till tårar av alla de fina orden =)

2012-04-22 @ 22:14:46
Postat av: Madde

Vad härligt att få höra så fina ord om de egna barnen. Daniel börjar också bli ganska trotsig nu. Det hör ju till åldern, så det borde väl lugna ner sig an aning om ett par år. Roligt att läsa om er familj och hur det går. Ha det bra! Kram

2012-04-24 @ 15:56:22
Postat av: Kerstin

Madde: Tack för din kommentar!

Ha det bra, kramar

2012-04-24 @ 21:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0