Fredag och lördag

Igår, fredag handlade jag inför kalaset och gjorde lite budget och så. Yes, vi kan betala räkningarna och har pengar till mat. Men kalaset och vinterkläder som jag ska börja köpa denna månad kommer vi ta från sparpengarna.
 
Alicia har redan varit ute med sina rollerblades x antal ggr. Henry har också provat men hans ben är som spagetti :-)
 
 
Idag, lördag har det varit fullt upp. Först var det kalas för min kompis son J mellan 11.00-14.00 men det var bara Ali och Henry som gick dit. Vi var härhemma och bakade tårta, dukade och fixade inför Alicias kalas som var mellan 15.00-18.00.
 
Det var många barn som kom så det var fullt hus. Hon fick jättemånga fina saker och jag är förvånad över hur generösa vissa är. 200kr, fin klocka från Guldfynd, fin huvtröja från Intersport, massor av fina pysselsaker. Jag ger ofta för typ 70-100kr om det är ett barnkalas hos någon klasskamrat. Dyrare om det är mina vänners barn eller familjens barn.
 
presentöppning
 
 
 
Vi fick även finbesök av barnens kusin Sara. Alicia presenterade henne som sin modellkusin :)
 
Chocolate Fudge cake
 
Födelsedagstårtan. Det var för mycket choklad även för oss chokladälskare :)
 
Det var ett mycket lyckat kalas och barnen hade väldigt kul. Vid 19.00 skickade jag hem de sista. Nu har vi ryttat upp litegrann och nu vilar vi. Henry är jätteförkyld och hostig. Även Samuel verkar ha blivit förkyld och slemmig i halsen :(
 
Imorgon blir det en slappedag härhemma. Jag känner mig så uttömd på energi. På natten vaknar Samuel 2-5 ggr och på dagen när han är vaken måste vi ha honom hos oss hela tiden. Och det går inte att bara sitta med honom i knät utan man ska prata och aktivera honom konstant. Tur att han är gullig min High Need Baby :-)
 
Ha en fortsatt härlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0