Det lackar mot jul

Finns det något mysigare än julstämning??
 
Igår var det skolavslutning, först i klassrummen där barnen fick diplom och gav fröknarna sina presenter. De blev väldigt glada :D
Sedan fick vi gå ut på gården. Det tändes facklor och sådana där thailändska lyktor som flög upp mot himlen. Rektorn höll ett tal men jag hörde inte ett ord för jag pratade med andra mammor haha.
 
 
 
Igår passade vi P´s son Jonathan och han är så gullig. Samuel och Jonathan kom bra överens och klämde på varandra lite.
 
Just nu tvättar jag och senare blir det städ. Ska städa lite varje dag så att lägenheten är ren inför the big day. Börjar fundera på HUR jag ska få med mig all packning m.m. Ska packa på söndag och se hur vi ska göra. Vill såklart få med mig alla presenter m.m.
 
Jag funderar på julmaten och hur vi ska "lägga upp" julafton. Skönt att det bara är vi så jag får bestämma haha. Vilken julmat är för er ett måste på julbordet?
Jag funderar på en jullunch vid 13.00 med köttbullar, prinskorvar, ägg, bröd och sådant.
Sedan en riktig julmiddag med kött, ris/potatis, sås och kex med ost vid 18.00. Sedan gottebord med kakor och godis vid 20/21.
 
 
Samuels sömn är fortfarande sjukt dåligt, jämför med en nyfödd. Igår somnade han 21.00, vaknade 22.00, 23.00, 01.00, 02.30, 03.00, 06.00 och slutligen gick vi upp 07.40. Alltså ingen egentid om kvällen och ingen sömn om natten. Jag ska till BVC i januari. Jag ska skriva upp exakt hur han sover dag/natt en vecka och visa för BVC tanten och läkaren.
 
Det är inte normalt och det är inte tillfälligt då vi haft det såhär i säkert 4-5 månader.
Så får vi se om det finns något vi kan göra. Välling provar vi med varje kväll men han vill inte ha
:( Jag ammar alltså 2-4 ggr/natt...
 
Ska jag bara stå ut och hoppas att det vänder eller vad??
 
Ni får ha en fortsatt bra julvecka och ta det lugnt! Ni hinner ;)
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

geez så jobbigt med lille s... :(

Svar: jo, det är mycket tuffa nätter... "Tur" att F är sjukskriven så vi kan dela på det men det är mest jag som går upp.
Nu försöker vi ta bort amningen helt och hoppas det hjälper.
Chetti

2012-12-20 @ 07:49:51
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

japp, så fort dom får ordentlig mat så sover dom oftast bättre.... .

hörs i helgen

Svar: Svarade du nu precis :D Aha det står skicka epost när jag svarat hehe. :)

Yes vi hörs i helgen
Chetti

2012-12-21 @ 15:51:38
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0