Veckan lunkar på

Fy vad det snöar... Vi hade svårt att komma till skolan t o m. Det är riktig vinter nu! Jag är bara så glad at jag inte jobbar en dag som denna. Jag vet hur kämpigt mina arbetskompisar måste ha det idag :(
 
 
Besöket hos "kisssköterskan" igår gick sådär. Vi ska få komma tillbaka nästa vecka och göra om flödesmätningen. Hon hade för mycket urin och kraft att mätningen inte blev bra. Hon hade fortfarande urin kvar i blåsan efter hon kissat samt lite bakterier i urinen. Hon skulle ge uppgifterna till läkaren.
Men vi fick mycket bra tips om hur Alicia ska göra under dagarna. För dagarna kan påverka nätterna.
 
Hon ska kissa 6-7 ggr/dygn på fasta tider. Dricka väldigt lite efter 18.00. Det har dock blivit mycket bättre i år och det tyckte sköterskan var positivt och det innebär att hormonet som kontrollerar urinblåsan börjat komma men kanske inte är fullt utvecklat ännu.
 
Nu testar vi detta så ska vi få komma tillbaka nästa år och se om det blivit ännu bättre.
Problemet Alicia har är att hon håller sig för länge och när hon väl är på toa så ska det gå så snabbt som möjligt. Men nu ska vi få bukt med detta!
Henry är ju nattvätare han med men just nu koncentrerar vi oss på Alicia eftersom hon är så pass gammal.
 
 
Igår var det 14 år sedan jag och F träffades. Otroligt många år och hoppas på många fler :D
 
Samuels foton har kommit:
 
 
 
Denna vecka är vi mest hemma och tar det lugnt. Tränar, sitter vid datorn och sådant. Men imorgon ska jag hem till en av mina marsmammor där vi ska ha en mammaträff! Ska bli trevligt!
 
Henry ska troligen få en surfplatta i present. Vi har hittat en på Ica Maxi och den verkar ok. Han blir ju bara 7 år så inget dyrt och avancerat. Jag ska även köpa lite billiga smågrejer så det inte blir "lite" presenter att öppna på morgonen :D
Tips på småpresenter för runt 10-30kr till 7-åring??
 

Surfplatta 9,7" med Android 4.0 Denver TAC-97032

Surfplatta 9,7" med Android 4.0 Denver TAC-97032. WiFi. 8GB lagring. 1GB RAM. HDMI-Utgång. Micro USB-port, Micro SD. Perfekt för att titta på film, bilder m.m. Ladda ner gratis spel till barnen i Google Play Store!
Specifikationer

Skärm: 9,7", 1024x768, Kapacitiv
OS: Android 4.0 Ice Cream Sandwich
Lagringsutrymme: 8 GB
Minneskortsplats: Micro SD (Max 32 GB)
Arbetsminne: 1GB DDR3 RAM
Kamera: 2MP + främre kamera 0,3MP
Nätverk: Wifi-N
Anslutningar: Mini-HDMI, Micro USB, 3,5mm
Batteri: 7000mAh)
I förpackningen: USB-kabel, Laddare.
Artikelnummer:5706751019036
 
1 499,00 kr
 
Nu ska jag läsa bloggar och sådant! Hoppas det går bra för er som jobbar i detta snökaos!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

som jag skrivit tidigare så är det inte speciellt billigt för den surfplattan.. visst, den är helt ok, men du kan få bättre för samma pris eller likabra för minst 5-600 mindre....

sängvätare är inte kul... dom får dricka för mycket hehe...

Svar: Det jag tycker är bra att vi har nära dit till affären ifall det är något fel eller liknande. Nu är den köpt haha :DDen är jättefin och vi kommer ah en lycklig kille här på onsdag!

Nej, sängvätandet är ett jobbigt problem...
Chetti

2012-12-06 @ 07:50:37
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Tips på presenter för lite pengar till kids:
Slime (finns pruttslime)
Ballongsnurra
Kinderägg
Jojo
Studsboll
Såna klibbiga "spindlar/figurer" som man kastar mot fönster så de "klättrar" neråt
Tatueringar
Klistermärken
Tänk på vad du själv gillade som liten =)
TGR har mycket såna grejor, kolla där!

Svar: Tack för alla bra tips!!! :D
Får kolla in TGR.
Chetti

2012-12-06 @ 09:32:21
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0