Infoträff för föräldrar

Jag börjar känna mig gladare nu. Hormonerna rusar runt i kroppen och jag har varit väldigt nere och deppig senaste 2 veckorna.
Det är lätt att ta åt sig, lätt att tänka negativt och inte se vad som är vad. Mina barn är mitt allt, de är det bästa som finns trots att de dagligen bråkar, får mig arg och frustrerad. Ibland behöver man stiga åt sidan och prova nya metoder, nya sätt.

På torsdag nästa vecka ska jag på infromationsträff. Det är en ny studie som riktar sig till föräldrar i åldern 3-12 år. Den kommer bestå av 4 träffar där man diskuterar olika ämnen som rör barn-föräldrar relationen. "Hur vill du att ditt barn ska minnas dig när han/hon är 20år?"
Läs mer här http://www.botkyrka.se/Foralder/Radochstodforforaldrar/foraldrastod/ABC-4-träffar

Jag ser framemot att träffa andra föräldrar som går igenom samma sak som jag och pappa F går igenom varje dag. Syskonbråk, konflikter m.m. Våra barn är så otroligt framåt och intelligenta och de är "äldre" än sin ålder i huvudet vilket jag tror bidrar mycket till våra konflikter. Henry kan bl.a. läsa och skriva trots att han precis fyllt 6 år. Alicia är grym på allt hon gör och får ständigt beröm av lärarna. Är barn som är mer framåt än sin ålder "jobbigare", har vi föräldrar mer konflikter med dem för att de tror de är äldre?

Det ska bli intressant i alla fall, jag ska suga åt mig av allt jag lär mig där och sedan förmedla det till pappa F som också behöver redskapen för att hantera barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0