Söndag

Idag tar vi en ta det lugnt dag.

Barnen är hemma hos kompisar på gården. Men först har de åkt pulka en bra stund. Vi, föräldrar behöver pausen.

Varje dag är det bråk mellan dem... Varje dag blir man deppig och arg fast jag vaknar glad och vill fortsätta vara glad. Alicia packade sina saker idag och sade att hon ville flytta. Men efter att hon hade tänkt om lite så nej hon ska tänka på det och vänta tills hon fyller 9år...
Det är Henry som är problemet som ska ta hennes saker hela tiden, retas m.m.

Henry är just nu mycket jobbig, den berömda 6-årstrotsen?? Det är väl bara att härda ut antar jag.
Alicia hittade en artikel i "Föräldrar och barn" tidningen om just en mamma till en 6-åring som hade skrivit in till en av dessa spalter där föräldrar söker hjälp. Det är visst en jobbig tid för honom nu och de testar gränser hos de personer de känner sig mest trygg med.

Idag har jag pysslat lite härhemma. Spjälsängen bäddade Alicia och jag har fixat skötbordsplatsen. Lite tidigt kanske men man vet aldrig om lillebror vill titta ut tidigare?






Alicia och Henry cykelkorgar fungerar som lådor för tillbehör =)

Nu har vi några saker till att fixa och så titta på bil på allvar sedan är vi nog ganska redo för ny bebis, eller är vi??

Kommentarer
Postat av: anna u

åh vad fin säng...gulligt

skötbordet blev ju kanoners!

2012-02-13 @ 12:49:25
Postat av: Stamp-E

japp helt rätt tänkt, nio är en mycket bättre ålder att flytta hemifrån på än åtta.... :D

2012-02-14 @ 07:40:42
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

anna u: Ja, jag är väldigt nöjd och går här hemma och klappar och snusar på sakerna haha



Stamp-E: Hon ska tänka hur hon vill göra tills hon är 9 år. Jag tror hon blir kvar här, hoppas jag i alla fall ;)

2012-02-14 @ 17:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0