Lördag, söndag

Oj, www.blogg.se ser helt annorlunda ut ju. Då får jag kolla runt så jag klarar av att blogga för er :)
 
Igår, lördag så var det dags för Henry-mamma dag. Samuel följde självklart med för han ammas fortfarande väldigt ofta, vi snackar om en gång i timmen/varannan timme...
På något sätt längtar jag tills jag slipper att amma och vara så bunden men på något sätt inte för då är min epok som ammande mamma över :(
 
I alla fall så hade vi 4 trevliga timmar ute. Vi åkte till Heron city och där lekte Henry på inomhusleklandet, sedan åt vi på McDonalds, spelade lite spel i arkaden och slutligen fick han leka på lekplatsen utanför. Trötta och glada åkte vi och hämtade Ali som hade varit hos A och lekt. A´s barn följde med hem till oss och lekte i ett par timmar till.
 
Usch att åka bil med Samuel är en mardröm. Han hatar att åka bil, gallskriker tills han klöks och knappt för luft... Igår skrek han hela vägen hem, var tvungen att stanna vid sidan av vägen och då hade hans luva ramlat ner över ansiktet och han var helt hysterisk. Jag började gråta för jag hade så dåligt samvete :(
Jag vet inte hur vi ska kunna åka 60 mil med honom, känns så jobbigt att behöva stanna var 5:e/10:e minut...
Jag vet inte, jag vågar knappt åka bil ensam med honom längre.
 
 
 
 
 
Idag, söndag har vi varit hemma för att ladda batterierna. F var en sväng på Ikea för att hämta nya madrasserna åt barnen. De var i tunnaste lagret men de kommer få ha sin gamla madrass under så det blir som en extra tjock madrass.
 
Sedan har vi tvättat, gjort lite budget *hjälp* vad lite pengar vi har. Att F är hemma gör det fattigt men sålänge vi kan betala räkningarna och har lite pengar till mat så är vi glada. Tyvärr lär vi nalla lite på sparpengarna varje månad han är hemma...
Jag kommer troligen börja jobba igen nästa år och inte börja plugga. Och då ska vi spara, spara mycket varje månad så att vi får ihop vår handpenning någon gång. När vi väl köpt eget boende och kan slappna av lite så ska jag plugga. Det dröjer några år men det är aldrig försent. Jag har sagt att jag ska vara klar innan jag blir 40år så jag har drygt 7 år på mig :)
Ash jag gillar mitt jobb och mina arbetskompisar men som jag sagt förut är det tungt fysiskt och att jobba där tills 65 (75) blir svårt.
 
Just det idag var jag och Samsam uppe vid 07.30-08.30 sedan gick vi och lade oss igen och sov till 11.00. Det var länge sedan jag sov sålänge haha men härligt och skönt!
 
Ha en bra vecka allihopa!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Kanske Samuel blir åksjuk. Karin tålde absolut inte att åka buss, när hon var baby, utan skrek hela tiden. Det bästa var när hon somnade, så vi slapp alla andra passagerares blickar. Kanske finns det något åksjukemedel även för en liten baby.

2012-06-24 @ 23:18:44
Postat av: mamma

Kanske Samuel blir åksjuk. Karin tålde absolut inte att åka buss, när hon var baby, utan skrek hela tiden. Det bästa var när hon somnade, så vi slapp alla andra passagerares blickar. Kanske finns det något åksjukemedel även för en liten baby.

2012-06-24 @ 23:18:46
Postat av: Stamp-E

jupp det ligger något i det som mamma skriver.. eller så är det så att han får spel för han inte ser något, för det är väl en bakåtvänd bilstol ni har?

2012-06-25 @ 07:43:58
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

mamma: Ja, jag kanske får höra med BVC när vi ska dit på 4 månaders vägning/mätning.
Jag missätnker faktiskt åsjuka eftersom jag själv har så stora problem med just det.

Stamp-E: Han ser rätt bra men han bryr sig bara om sina små hängande leksaker i ett par minuter sedan sätter han igång. Han blir helt svettig så mycket han skriker :(

Nej, vi har honom i knät haha nej men E det är klart vi har ett babyskydd som sätts fast bakåtvänt :)
Mina barn har fått sitta bakåtvända tills de varit 3,5 år sedan har det inte gått rent ergonomiskt.

Ses på fredag

2012-06-26 @ 17:12:07
URL: http://chetti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0