Måndag

Hejhej!

Tänk att det är juni redan. För mig flyger månaderna förbi. På något sätt hade det varit skönt att komma hemifrån själv, jobba lite och sådär men på något sätt försöker jag ju njuta då detta är sista gången (?) jag är hemma såhär länge innan pensionen.

En sak som är väldigt jobbigt just nu är att jag inte hinner med. Det känns som jag är igång hela tiden och ändå inte hinner med. Jag tänker på disken, städning m.m. Jag hinner inte och jag hatar att vara så ineffektiv som jag är nu. Här behövs dammas, dammsugas m.m. härhemma men jag hinner inte.
En anledning är Samuel som sover korta stunder, oregelbundet och inte vill vara själv längre stunder när han är vaken.
F jobbar sista dagarna nu innan långledigheten så då blir det ju lättare att hjälpas åt för att hinna med. Hur hann vi med allt när jag jobbade??

                                                        

Igår fyllde Samuel 3 månader!! Och vi var på BVC. Han väger nu 6350g och är 60cm lång. Han växer så snabbt, vi har precis börjat använda storlek 62 men nu är det ju snart dags för storlek 68. Han fick vaccinationer också, en i varje lårmuskel. Och han grät stackaren.
På kvällen skrek han och grät, vi fick ge honom alvedon och lugna pappa F fick sitta med honom. Inatt har han haft feber och så även imorse så han har fått alvedon igen. Typiskt att just Samuel skulle reagera så starkt. Alicia och Henry hade inga biverkningar när de fick sitt vaccin.

Idag ska Alicia ha klassfest, på torsdag är det Henrys tur. Alicia ska på utflykt på torsdag. Roligt att det händer saker men det blir ju dyrt för de ska ha med sig saker att äta, dricka, pengar till glass m.m.

F har börjat få ont i sin fot igen. Han säger att det är värre än innan operationen. Han ska träffa läkaren i juli så får vi se vad som händer. Hans jobb är tungt och det sliter antagligen väldigt mycket på foten. Sedan hade han knappt tid att reabilitera sig då både Försäkringskassan och läkaren tjatade om att han skulle börja jobba igen... Jobbigt läge när man måste jobba trots smärtor för att kunna betala räkningar och leva.

Nu sover lilleman, men han vaknar antagligen snart igen så det är dags att kolla in era bloggar :)

Ha en fortsatt härlig vecka!

Kommentarer
Postat av: mamma

Men när Alicia och Henry är i skolan måste Du väl ändå hinna med en hel del. Samuel kan väl sitta i babysittern en stund, ligga på en filt på golvet ett tag och sedan när han sover snabba på med alla göromål. Det behöver ju inte vara så väldigt välstädat. Det kan ju vara till barndopet, när gästerna kommer!

2012-06-12 @ 22:34:27
Postat av: anna u

vet hur det är. Hur hinner man när man jobbar. Knappt detta man hinner. speciellt om vi båda jobbar skift.



Denise har reagerat mer än wallace på sprutorna. Sist när hon fick 5-års sprutan blecv hon svullen och rödflammig.



På fredag ska wallace ha avslutning och imorgon ska det vara summerparty, men tyvärr jobbar jag till 22.

Ledig fre måste ha tid att göra ngt kul.



kram

2012-06-13 @ 13:08:58
Postat av: Ingela

Och en härligt skrattande Samuel! Me like!

2012-06-14 @ 09:19:36
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

mamma: Klart jag hinner med en del saker men jag blir ju avbruten hela tiden av Samuel. Han vill inte ligga själv tyvärr. När han sover ska jag ju hinna med att äta, duscha, laga mat m.m. så just städning och sådant är svårt att hinna med.

Men det får väl ta den tid det tar helt enkelt.



anna u: Ok, vad ska ni göra för kul på fredag då? :)

Kramar



Ingela: Alicia frågar mig ofta "Hur tror du Ingela kommer reagera när hon ser Samuel?"

Jag tror du kommer bli galen haha :)



Sedan så pratar honom dina killar dagligen, räknar ner dagarna, säger "jag kan inte fatta att de ska komma hit" m.m. :)

2012-06-14 @ 12:26:01
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0