Tisdag

Igår, tisdag var vi på dopsamtal. Där bestämdes det att jag ska läsa förbön, Alicia ska hälla upp dopvattnet och Henry ska torka av Samuel efter dopet. Det var även en annan familj där som ska döpa sin son.
Trevlig präst och det kändes bra!

Jag fick provköra nya bilen och shit vad den är stor! Jättehärlig att köra men svängradien är enorm haha. Den drar inte så mycket bensin som man kan tro. En tank är 900kr och halva den tanken gick åt på ca 40mil. Försäkring fick vi en jättebillig genom bilfirman, 400kr/månad i helförsäkring. Men årsskatten ligger
på 4000kr så det är ju rätt mycket.











Vi lämnade vår Ford på verkstan så får vi se om den fixas eller om vi får pengar för den. Det är någon som kört in i den där bak. Hur som haver fixas den så ska den säljas.

Väl hemma så började vi baka till dopet. Sausagerolls (korv rullar) och poff poff (nigeriansk kaka).



Bilderna tagna från www.google.se

Våra poff poff fick lite roliga former. Första gången vi gjorde det, egentligen ska de vara runda men vissa av våra blev platta och alla möjliga slags former :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Jättefin och rymlig bil att tuta och köra med. Jag tror inte ni ångrar köpet. Jag är glad för er skull. :)

2012-06-20 @ 20:51:11
Postat av: Kerstin

Madde: Tack vännen! :)

2012-06-20 @ 20:58:58
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: mamma

Stilig bil - skall bli roligt att se den i verkligheten! Max kan nog fixa en del om det inte är för djupa skador.

2012-06-20 @ 22:34:17
Postat av: Stamp-E

fet bil... men jag fastnade på det ni bakar... MUMMA!!!!!!!!!! som jag ska eeeedddaaa... :D

2012-06-21 @ 07:32:26
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Åh, vi längtar jättemycket med!! Ska bli så kul och mysigt. Jag gissar att Felix darrar av utflyktsrädsla när jag ska komma, men jag nöjer mig med bebbe denna gången hihihihihi! ;) nej, något blir det väl för kidsens skull, men kontot gapar tomt, so cheap cheap 0=)



Härligt, snygg bil!!!

2012-06-21 @ 09:14:10
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

mamma: Ja, har pratat med Max och han kan ju se över den när vi är i Malmö. Den ser bra ut i lacken men några mindre lackskador på huven men ingenting men tänker på. Men alltid kul att ha så perfekt lack som möjligt.



Stamp-E: Tackar, fet minst sagt.

Ja, du får äta så mycket du orkar haha. Bara det räcker till alla gäster :)



Ingela: Det är alltid mysigt och roligt när vi ses! Sade till F vad du skrev och han sade att han är beredd på att göra utflykter varje dag :)

Självklart ska vi göra något men billiga saker absolut. Vi kan kolla lite när ni är här!



2012-06-22 @ 22:27:39
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0