Torsdag-fredag

Igår, torsdag så satte vi ihop alla saker vi köpt från Ikea.
Madrasserna är så sköna! Jag fick inte alls ont i ryggen inatt vilket jag haft de senaste veckorna. Köksstolarna är jättefina och passar bra i köket. Köpte även en ny fräsch vaxduk idag, härligt med lite nytt. Det är inte ofta vi köper nya saker till lägenheten så när vi väl gör det blir en del.

F fick åka en runda till Ikea också för vi hade tagit fel storlekar på två saker, typiskt...

Vi gjorde ännu en omgång sausagerolls också men denna gång gjorde vi på vårt sätt. De är godare och det går så mycket snabbare. Vi gör de alltid med sconesdeg. Så nu börjar frysen bli proppfull med saker till dopet.







Idag, är det ju Midsommarafton. Och vi velade fram och till om vad vi skulle göra. Till slut blev det bestämt att vi skulle till Hågelbyparken för lite "tradiotionellt firande". Mycket folk, först bilkö och sedan kö in i parken. Det kostade att komma in och allting inne i parken kostade... Alla hade med sig picknickkorgar och satt och njöt av det fina vädret. Vi hade bara med oss dricka men köpte något att äta där.
Nej, det var inte så lyckat tyvärr och sedan satte Henry igång när vi skulle gå. Bråkade och skrek hela vägen hem... Vi skulle handla men struntade i det först.

Senare åkte jag och A och handlade. Vi handlade mycket för vi köpte en hel del till dopet. Så nu är det bara några grejer kvar att köpa nästa vecka för de måste vara färska.

Nu sitter jag här och njuter av att vara hemma men det är dagar som denna då jag saknar familjen i Skåne som mest! Önskar jag kunde fira Midsommar med dem!

Ha en härlig helg!

Imorgon blir det en mamma-Henry dag (men Samuel måste med såklart) så vi får se vad vi hittar på!

Kommentarer
Postat av: Anna U

Ja det var inte så roligt att allt kostade.
Midsommaren var ju sådär men fint väder och det märktes ha ha...
Tack för igår. Barnen var glada och det gick bra med ali hemma hos oss och hon var duktig att hjälpa till när vi handlade.
Skicka över dem till oss när jag är hemma. Måste ses oftare.
Kram

2012-06-24 @ 09:13:36
URL: http://www.annaadidas.blogg.se
Postat av: Ingela

Ja, jag förstår precis vad du menar med familjen. Själv kändes den dagen tyngre än alla andra, första ggr sedan -95 som jag är singel. Kände mig stundtals som ett asocialt ufo, men det är bara att bita ihop, fake it til you make it ;) ah, det löser sig, det ordnar sig, det kommer fixa sig till slut... ;)

2012-06-24 @ 11:25:44
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Kerstin

Anna U: Tack själv för att Ali fick vara hos er! Ali är riktigt duktig på att hjälpa till. :)
Jag skickar gärna över de då och då hehe
Dina barn får självklart oxå komma hit.
Kramar




Ingela: Förstår att det kändes tungt. Men som du säger så löser allting sig till slut. På ett eller annat sätt.
Vi ses om två dygn :)

2012-06-24 @ 21:56:22
URL: http://chetti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0