Allt och inget

Alicias fröken kom fram till mig förra veckan och sade:

"Jag måste bara berätta för dig vilket otroligt rikt ordförråd din dotter har, något utöver det vanliga"

Alltid roligt att få höra bra saker om sina barn :)



Jag pratade med Trygg-Hansa igår angående ljumskbråcket och hela den karusellen. Vi får 1602kr i ersättning för att vi blev akutinlagda och så tre dygn på sjukhus. Alltid bra med lite pengar för att täcka bl.a. resekostnader, F körde 2ggr/dag till Solna vilket innebär 3-4 mil enkel väg.

Vi har anmält VAB också för de dagarna båda två. Så slipper jag använda mina föräldrapenningsdagar och F har rätt till det eftersom hans son var inlagd och ville såklart vara hos oss.



Igår, måndag var vi på BVC för 2 månaders kontroll, vägning och mätning.

Nu väger han 5260g och är 57cm lång. Så han har gått upp drygt 2 kg sedan födseln och växt 9 cm. Han är inte så stor som Alicia och Henry var i denna ålder men så var han ju ett par veckor tidigare än dem.

Han kan hålla upp nacken bra, tittar på oss, ger svarsljud och ler mycket nu. Så allting verkar som det ska vara. Det är bara att han jätteknakiga knän. De knakar och har sig men läkaren sade att det är för att vissa bebisar har korta ledband. Det kommer säkerligen rätta till sig annars får de väl hålla koll på det antar jag.


Kommentarer
Postat av: anna u

inte detta med. men vad skönt att höra att ni inte behöver oroa er för detta..

Vad kul för er med att få höra possitiva saker om barnen.

sträck på er lite

2012-05-15 @ 21:33:46
Postat av: Kerstin

anna u: Det har knakat i hans leder ända sedan födseln speciellt i knäna. Det är mindre nu men det hörs otäckt.

Tack vännen!

2012-05-17 @ 10:18:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0