Helgbloggande

I fredags var jag, Henry och Samuel på grillning med jobbarkompisarna. Det var trevligt och god mat. Barnen verkade ha kul också :)
Alicia kom förbi efter skolan. Sedan gick vi hem och så åkte jag och handlade med Henry men no more. Han sprang bort och jag letade i säkert 10 minuter innan jag hittade honom...
Måste ha lite tid för mig själv när jag handlar utan att behöva springa efter barnen.

Väl hemma så somnar en efter en och till slut är det som vanligt bara jag som sitter uppe. Jag satt uppe till 00.00 för ovanlighetens skull. Så skönt när alla sover och det är så lugnt härhemma.

                                            
Samuel gillar att sitta upp i vagnen, redan...

Igår, lördagen stack vi iväg för att kolla ännu en bil. Men jag fick en dålig känsla av bilen och det var ganska mycket repor på lacken och så ville de ha 95000kr. Henry höll på som vanligt, in och ut ur bilen, plocka och pilla. Han är verkligen one of a kind...

Sedan var det dags för mamma-Alicia dag (Samuel var med) och pappa-Henrydag. Jag och Ali stack till SKHLM och shoppade. Satt ute i det underbara vädret och åt McDonalds. Samuel var snäll, åt, sov och satt i bärselen. Pappa och Henry gick på McDonalds och sedan på bio för att se Avengers. Men efter en timme ungefär hade Henry satt igång och ville gå, bråkade m.m. så de var tvungna att lämna salongen. Biljetterna hade kostat 270kr! Vadå otacksam unge och hur arg blir man inte på en skala, vadå slänga ut pengarna i sjön??



Solglasögon och keps till Alicia. Inköpta på H&M, jag hade 50kr bonuscheck så det kostade bara 70kr.



Skor från Skopunkten. Jag hade 25 kr i bonus så de kostade bara 75 kr.



Efter mycket tjat från Alicias sida så fick hon äntligen en onepice fån KappAhl. Den kostade bara 250kr för jag hade en 25% kupong plus en bonuscheck på 50kr.




Resten av kvällen kollade jag på Eurovision Song Contest och eftersom alla somnade som vanligt så var jag själv som vanligt. Jag somnade av och till men såg de flesta bidragen och så vaknade jag upp när de utropade vinnaren. Verkligen rätt låt som vann. Äntligen Sveriges tur igen och Loreen är ju helt fantastisk!!

Jag undrar vad alla främlingsfientliga i Sverige säger nu när en arab ("terrorist") vann hela alltet åt oss :) Haha, go Sweden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0