Lite mer av allt

Igår såg jag de två absolut sista avsnitten av Desperate Housewives. Mycket sorgligt att ännu en av mina absolut bästa serier går i graven :(

Jag har skrattat, gråtit, skrikit, blivit upprörd och följt dessa människor i många år nu. De lär vara saknade.







Henry är hemma idag för han är lite småsjuk. Ingen feber men klagar på halsont. Vi ska ju till Gröna Lund på söndag och det hade varit roligt om alla var friska för en gångs skull.



Vet inte vad det är men varje morgon när jag stiger upp ur sängen är mina fotsulor så ömma och jag staplar fram som en gammal tant inna det släpper efter typ någon minut.
Vad kan detta bero på? Är det postgraviditeten, amningen, hormonerna, kilona, brist på träning?

Sedan så hade jag jätteont i min vänstra hand halva dagen igår och hela natten. Inte ont ont utan mer som typ reumatisk värk kan jag tänka mig, som någon nerv är i kläm eller att jag legat på handen på natten? Asch det är bra med handen nu men det kanske återkommer?
Kanske amningsskada för Samuel ligger ju på handen dag som natt typ...



Jag är behörig till sjuksköterskaprogrammet fick jag reda på idag :)

Och mitt meritvärde är högre än jag trodde. 18,03 är mitt meritvärde och det känns som det finns en chans att komma in. Jag har ju sökt till en av de populäraste skolorna i STHLM. Karolinska i Huddinge vilket innebär att de har högt meritvärde för att komma in. Men men det ser ljust ut, eller?? :)

Kanske blir det pluggande nästa höst 2013, kul och spännande! Men jag lämnar inte Citymail utan kommer jobba några dagar i månaden för att dryga ut pengarna.

Jobb verkar det inte vara problem med att få efter utbildningen då det är ont om sjuksköterskor i hela landet. Men visst lönen är inte jättehög men med OB, kvällar och helger lär den bli högre än vad jag har idag.



Ni får ha en fortsatt härlig vecka!!

Kommentarer
Postat av: anna u

vad roligt!!

Härligt och kul att du har chans att plugga.



Vad söt lilla samuel är.

2012-05-15 @ 21:31:26
Postat av: Stamp-E

hehe vilka grimaser... typ en jim carrey i will smiths kropp ... kanske en jim smith :D

2012-05-16 @ 08:05:34
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Åh vad roligt att du har chans att komma in, jag håller tummarna för dig! :)

Ang fötterna så har du troligtvis bunden vätska i kroppen. Äter du mycket salt mat? Tänk på att i många livsmedel finns salt i hög mängd vi inte tänker på, t ex smörgåspålägg, skinka, griskött. Prova att dricka mycket vätskedrivande några dagar, t ex te, men glöm inte att te och kaffe inte räknas som vätska (man måste dricka 1,5-2 liter om dagen av övrig dryck) så du måste dricka vatten o annat också. Då kan även handen bli bättre. Ligger Samuel på handen/armen så kläms nerverna och handen domnar. Har du otur kan det vara carpal's tunnelsyndrom, som både jag och Karin har haft.

Hoppas alla är friska på söndag! :) kram

2012-05-17 @ 08:33:44
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

anna u: Tack, visst är han söt :)



Ja, det känns jätteroligt om jag skulle lyckas komma in!



Stamp-E: Hehe :)



Ingela: Tack! :)

Tack för de bra tipsen! Ska absolut dricka mer och dra ner på saltet.

Kramar

2012-05-17 @ 10:17:08
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad kul att du äntligen får börja plugga. Här är det också skriande brist på sjuksköterskor/sjukskötare (som det heter i Finland) och närvårdare som jag blir om ett år. :)

2012-05-17 @ 10:30:19
Postat av: Kerstin

Madde: Jo, det ska bli kul. Tufft men kul!

Skönt att du snart är klar!

2012-05-19 @ 10:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0