Måndag

Idag så gick jag med Alicia till vårdcentralen för en efterkontroll av hennes urinvägsinfektion. Det var 1% bakterier i urinen men det såg bra ut ändå. Han kände på hennes mage och hon har lite ont emellan revbenen.

Så hon ska äta en medicin, Omeprazol i 14 dagar och se om det blir bättre. Och undvika mjölkprodukter. De tog även blodprov och läkaren ska ringa senare och berätta hur det ser ut med sänkan.

Hoppas nu vi slipper mer problem i framtiden med hennes urinvägar och allt vad det är! Bra att de håller koll på henne i alla fall!

När vi kom hem så fick jag världens överraskning i brevlådan



Vi har vunnit inte bara 4 entrér och åkband till Gröna Lund utan 8 stycken!! Jag och barnen tävlade på olika sätt. Jag skickade in en motivering med mail och Alicia vann med sin teckning. Jag kan inte fatta det!
20/5 är det McDonalds klubbdag så då får vi komma in gratis och åka allt gratis hela dagen! Plus att man får två överraskningar och 2 gratis Happy Meal.

Nu är frågan om vem som varit snäll nog att få följa med oss =)
För vi måste bjuda med ett par personer för att kunna utnyttja alla åkband. Jag tror jag vet vem hehe

Nu sover lillen och jag ska fortsätta surfa. Blogga och surfa kan jag inte göra när han är vaken men jag försöker blogga så ofta jag kan =)

Imorgon ska F åka och röntga sin fot igen eftersom han fortfarande har ont... Stackaren, hans jobb är tungt och tufft men i dagens Sverige har man ju inte råd att vara hemma. Jag och S ska följa med till sjukhuset och efteråt blir det nog kinabuffé till lunch =)

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: anna u

ho ho ho jag skrattar, vi har med fått överraskning i brevlådan och 8 åkband med så det blir ett helt gäng som kommer att gå nu

vi får gå ihop he he

sedan så tillverkar vi ju omeprazol på mitt jobb även nexium...



kram

2012-05-07 @ 16:29:06
Postat av: Madde

Ni är så duktiga som kämpar på med krassliga barn, och vinner åkband igen. Grattis! Hoppas allt blir bra med Samuel efter operationen. Ni finns i mina tankar. Sköt om er! Kram

2012-05-09 @ 09:37:13
Postat av: Kerstin

anna u: Helt otroligt att vi båda vann 8 åkband var. Det ska bli kul!

Kram



Madde: Tackar vännen! Kramar

2012-05-11 @ 20:36:34
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0