Tisdagsbabbel

Ikväll är det dags för Borgskolans årliga vårkonsert. De är ju fadder sedan säkert 25 år till ett barnhem i något afrikanskt land. På denna konsert går alla biljettpengar m.m. till detta barnhem och hjälper barnen där att kunna gå i skolan m.m.



Det är bara jag och barnen som ska gå. Hoppas Samuel håller sig lugn, har tänkt ha honom i bärselen så jag slipper släpa med vagnen.

Imorgon ska jag på mammaträff med en hel grupp Sthlmsmammor. Vi har hängt ihop på nätet sedan vi plussade. Först inne på Familjeliv.se och nu är vi inne på FB. Det ska bli kul att träffas, vi är nog en 15 stycken som ska komma :)

Usch vad jag är trött på att se mig själv i spegeln. När folk inte ens tror på att jag väger så mycket som jag gör. Tyvärr gör jag det och det är inget jag är stolt över. Men jag lovar er och mig själv att denna vikt är bara tillfällig. Jag ska gå ner, kanske inte just nu men jag ska gå ner inom snar framtid. Jag ammar och det gör det svårt för mig att träna och äta kalorifattigt. Låter kanske som en ursäkt men det är så jag känner.
Jag är mycket deppig angående vikten och vill helst inte visa mig för någon men nu kommer sommaren och tunnare kläder.
Och jag vet att i min familj är fetma ett stort samtalsämne och jag vill inte höra hur tjock jag blivit m.m. när jag kommer ner. Jag vet det, tror ni inte jag vet det själv??

Om 2,5 vecka har vi 9 veckors sommarlov tillsammans! Ska bli härligt med samtidigt kämpigt att ha terroristen hemma sålänge...

Malmöresan är fortfarande osäker för vi har ingen bil ännu och boendet vet vi inte hur vi ska lösa. För mig är det inget problem, jag kan tränga in oss någonstans men F vill ha eget boende som vi kan komma hem till om kvällarna och andas ut. Bläää för det! Hade varit lättare om alla skåningar kunde komma upp hit istället :)

Nu ska jag kolla bloggar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag känner igen dina tankar angående vikten. När jag väntade Kiannah gick jag upp från 60 till 78kg. Räknade kallt med att åtminstone förlora 10kg efter förlossningen som jag gjorde med Mark. Tyvärr gick jag endast ner 4 kg (!) och sen stod vikten i princip still. Jag gick långa promenader hela dagarna med en annan mamma, vart vi än skulle i Malmö så gick vi om det så var till Mobilia eller Stortorget fram och tillbaka. Ammade som en idiot för att förlora kroppsfett. Det blev snabbt sommar (hon föddes i mars) och jag skulle straffa mig själv med att minsann inte köpa nya sommarkläder. Jag som var så fet kunde gott gå runt och straffas i mina mammakläder tyckte jag ;) Den andra mamman övertalade mig dock att köpa lite nytt, fräscht och jag mådde faktiskt lite bättre. Jag var bara så rädd att om jag hade fina kläder så skulle jag kanske acceptera min vikt... Vändningen kom när jag slutade amma när Kiannah fyllde 1 år. Helt plötsligt smög sig kilona bort tillsammans med valkarna på ryggen (DET var hemst). Det gick sakta men helt plösligt vägde jag 68 kg ett tag, sen 64, 62 och till sist var jag tillbaka på 60. Detta har tagit sin tid, tror 2-3 år för att komma helt tillbaka men jag har inte hårdbantat eller tränat alls. Vissa människor rasar i vikt av amningen, jag har gjort det efteråt med båda barnen. Förhoppningsvis kommer du också att göra det. Försök att njuta av sommaren och lilla Samuel. Unna dig något fint som passar din nuvarande kropp och ta tag i vikten och träningen när du ammat färdig. Kram <3

2012-05-29 @ 20:46:06
Postat av: Stamp-E

vikt smikt fakk it sis.... det är väl ingen direkt som kommenterar sånt shit när vi ses....



ang. det med eget boende... en tanke skulle ju kunna vara om vi typ övertalar mamma att bo hos oss när ni är nere.. så hade ni kunnat vara hos henne själva... ni får ju då så klart passa katten... o andra sidan hade tanten säkert blivit helt nipprig av nervositet över sin lägenhet haha... men det är en tanke...

2012-05-30 @ 07:52:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Jenny: Tack för din kommentar! Precis vad jag behövde höra! Kram <3



Stamp-E: Hihi, nej vi kan inte göra så mot mamma men det var en bra idé. Vi får se hur vi gör :)

2012-05-31 @ 11:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0