Onsdag och torsdag

Igår, onsdag så började vi med ett besök på BVC. Lillgubben klarade de flesta av 8 månaderstesten. Han jollrar dock inte än men jag är inte orolig. Det kommer.
 
8 månader gammal är han nu 72cm lång och väger 9320g. :D
 
 
Sedan var det dags för fotografering på Öppna förskolan och det gick hyfsat. Han vägrade skratta men där var ändå några bra foton att välja mellan.
Mormor måste ju ha  foto till sin barnbarnsvägg som redan pryds av 15 foton. :D
 
Väl hemma cyklade jag en mil på min träningscykel. Men det slank ner några onyttiga saker igår med...
 
Men nu idag är det skärpning som gäller! Jag klarar det här! Jag har ju varit så duktig hitintills och vill inte förstöra det hela med att börja gå upp i vikt igen. Nu kör vi!!
 
 
Paketet från Buzzador har kommit. Jag ska buzza för de på öppna förskolan och för min mammagrupp från nätet. Jag tar ev. med några till Skåne så lillkusinen kan testa senare :)
Först måste ju Samuel smaka och säga vad han tycker.
 
Det börjar gå riktigt bra med maten nu, äntligen! Han slukar en halv burk till lunch och en halv till middag. Han åt en halv portion av gröten som jag köpte. Nestlé banan och mango. Nu har jag äntligen börjat trappa ner på amningen.
 
Idag har vi tvättat och sorterat igenom saker. Hittade en låda full av gamla barbies, kläder och grejer från när jag var liten. Nostalgi
 
Denna lapp fick F av Henry <3
 
Imorgon blir det som vanligt om fredagar. Veckohandling, städning, träning och en del annat. I helgen ska  F på tränarkurs och är borta hela dagarna. :(
 
På balkongen har jag en fullproppad sopsäck plus två kassar med flickkkläder plus några skor i storlek 98-128. Har ingen att skänka till och orkar inte sälja det. What to do?
 
Ha en härlig fredag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Hedberg

Hej! Vi lär behöva kläder till L men det är ju ett tag kvar... Hon ligger på 74-80 just nu. Om du har andra som är intresserad så låt dem gå före. Hoppas att allt är bra annars. Här är allt bara bra. Kramar

Svar: Det var många som var intresserade av kläderna. Jag ska sortera de i olika storlekar och återkomma på FB.Samuel använder oxå 74. Hade varit kul att ses en dag! Kramar
Chetti

2012-11-15 @ 16:03:16
Postat av: mamma

Roligt att Samuel har börjat äta lite burkmat. Ja, jag får flytta spiken igen, så att foton på nr 16, 17 och 18 skall få plats. Skall det månne bli fler?

Svar: Nej, nu får det räcka :D
Jo sedan jag slutade snutt/tröstamma så har han fått aptit. Han äter en hel portion gröt nu utan problem och ibland hela matburkar :)
Chetti

2012-11-15 @ 21:19:50
Postat av: Stamp-E

NAAAH lille blupppen...

Svar: mmm :D
Chetti

2012-11-16 @ 07:53:31
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Henrys lapp är det finaste jag läst att ett barn har skrivit till en förälder, alldeles alldeles underbart! =)

Svar: Visst är den fin <3
Chetti

2012-11-21 @ 12:12:05
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0