Pojken dog

Jag hör frökens röst om och om igen i mitt huvud.
 
Alicia ringde hem från skolan igår och skulle fråga om hon fick gå hem till en kompis. Då passade jag på att fråga fröken om hur det gick med pojken igår och då sade hon.
"Nej det gick inte bra. Det värsta tänkbara hände. De kunde inte få liv i honom så han dog"
 
Jag rös i hela kroppen och var helt i chock. När jag lagt på så sprutade tårarna, jag bara skakade och var helt förstörd.
 
Henrys kompis, en kille som gick i parallelllklassen har dött. En 7-åring har dött. De var bara ute och lekte på rasten, killen, Henry och en del andra pojkar. Han bara segade ihop och dog. Hjärtat slutade slå och de kunde inte få liv i honom. Ambulanshelikopter hade fört honom till Huddinge sjukhus men hans liv gick inte att rädda.
Han hade tydligen inte snubblat utan bara ramlat ihop enligt brevet från skolan.
 
Det är så fruktansvärt att tårarna rinner medans jag skriver detta. Jag och F är så ledsna. Det är så hemskt så hemskt.
 
Jag tror inte Henry riktigt förstår. Han förstår att han dött men jag undrar hur Henry tänker. Om han är rädd, ledsen m.m.
 
Jag ska aldrig mer lämna mina barn på skolan utan att ha kramat om dem ordentligt! Trots bråkande på morgonen m.m. Man vet aldrig när ens sista dag är kommen.
 
Jag lider så med föräldrarna! Mina tankar går i ett, jag har tusentals frågor som troligen aldrig får svar m.m.
 
Ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: paula

ja det är fruktansvärt, tårarna faller när jag läser det. :-(

Svar: Visst är det hemskt! :(
Chetti

2012-11-21 @ 15:51:42
Postat av: mamma

Tragiskt med den lille pojken. Hoppas lärarna pratar riktigt med barnen och håller uppsikt om någon av dem är extra ledsen. Ledsamt för Henry att en annan kille skyller på honom, men det tar väl också lärarna tag i, eftersom Du tycker att det är bra lärare. Kan Du inte ge Samuel en rejäl flaska välling på kvällen och i nödfall amma något på natten. Välling brukar ligga bra i magen och jag hoppas han vill ha flaska.Tänker på Er!

Svar: Jo, det är fruktansvärt hemskt. Lärarna pratar mycket med barnen, De har psykologer och kuratorer där just nu som är inne i klassrummen hos de små barnen.
Samuel tar inte flaska ännu tyvärr. det var samma sak med Alicia och Henry. Först när jag slutat amma började de ta flaskan. Så hoppas på samma sak denna gång. Ska börja ge gröt om kvällarna snart.
Jag byter ut ett mål i taget för både min och hans skull. Så det inte går för fort.
Chetti

2012-11-21 @ 22:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0