Samtal från fröken

Fröken ringde. 1 kille i parallellklassen har sagt till Henry att det är Henrys fel att barnet dog p g a att Henry startade leken ;(
 
Henry verkar ledsen. Imorgon ska han och fröken gå till kuratorn så Henry får prata av sig. Min lille gosse vad han ska behöva gå igenom :(
Jag frågade honom om det och då sade han att det inte är hans fel utan det är M´s (pojken som dog) fel för han ville vara med på leken ;( Jag förklarade att det är ingens fel och vissa saker inte går att förklara.
 
När jag hämtade i skolan idag såg alla så ledsna ut och gråtfärdiga. Jag kunde se att de gråtit mycket. Världens finaste fröknar har de i Borgskolan! Den ena pratade med mig om hur jag mådde och hur jag tagit det hela. Att det fanns folk jag kunde prata med om jag behövde.
 
De är alltid vänliga, glada och pratar med oss föräldrar. I alla fall 95% av dem! Ja, skolan har diverse problem men det är inte personalen det är fel på utan ledningen och fördelningen av kommunens pengar.
 
Usch usch usch

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

usch ja man vet aldrig vad som kan hända... hemskt. o för jävligt att något jävla barn säger så till H.... men alla är nog ledsna och i chock och vill bara försöka förstå, hitta en anledning, något/någon att skylla på... för det ska egentligen inte hända...

Kram från oss

Svar: Tack!
Chetti

2012-11-22 @ 08:03:54
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0