Söndag-måndag

Hallå ja!
 
Lite kort om vad vi gjort då.
 
Igår, söndag så städade jag klart hela läganheten! Jag gillar verkligen att städa och att ha rent härhemma. Bara jag får vara ifred från barnen :D
Sedan tränade jag och på kvällen blev det film.
 
 
 
"Territories" är ännu en skruvad film. Om 5 amerikanare som blir stoppad av gränspolisen när de åker från Kanada till USA. Gränspoliserna är fd. Guantanamo vakter och gillar att tortera folk. Dåligt slut men spännande film!
 
Idag, måndag så gick jag en sväng förbi jobbet och lämnade en påse med L och XL arbetskläder som jag inte kommer behöva mer :D Nu gäller det att försöka komma ner i small arbetskläderna hehe
Sedan har jag ansökt om semester. Jag har 25 dagar kvar och tänker ta ut 20 dagar i februari. Då får jag en full månadslön plus semesterersättning eftersom februari har 20 arbetsdagar.
Jag sparar 5 dagar till nästa år då jag "bara" får 12-13 semesterdagar.
 
Väl hemma började jag rensa igenom Alicias rum. Hennes rum är mitt projekt denna veckan.
 
Sedan ringde Henrys fröken och sade att Henry mådde dåligt. Ont i magen och illamående. Men han har varit precis som vanligt hela dagen. Så det blir skola för honom imorgon.
 
 
 
 
Nu håller jag på att tvätta. Vi har fått nytt system nu, Miljötvättstuga. 14 maskiner/månad får vi nu och så sänkte de hyran med 110kr. Tvättar man fler är det 14kr/vanlig maskin och 28kr/grovtvättmaskin. Undrar vad det kostar att tvätta en maskin hemma?
Jag ska försöka hålla mig till 14 maskiner/månad och tvätta mer hemma istället.
 
Lille Samuel är omöjlig om nätterna. Han vaknar var/varannan timme och det är sjukt jobbigt... Nu ska jag verkligen försöka få honom att äta mer mat och försöka dra ner på amningen. Vid 8 månader slutade båda stora barnen amma men Samuel älskar verkligen att amma... Jag satsar på att sluta vid 9 månader och hoppas verkligen det funkar annars provar jag med ersättning. Jag känner mig så låst nu och längtar efter att vara ute i flera timmar själv eller med de stora barnen och att kunna använda vilka kläder som helst. Samtidigt är det mysigt och sista gången i livet jag ammar hmmm kluven yes
 
 
Imorgon ska vi iväg och besiktiga bilen. Hoppas den går igenom, den borde göra det men man vet aldrig...
Sedan ska vi förbi Lidl och begära pengar tillbaka då de dragit min köpesumma 2 ggr en dag förra veckan. Paula du minns den gången vi var på Lidl och det strulade. Visst fan drog de pengar 2 ggr...
Sedan ska vi till Öppna förskolan så Samuel får leka av sig lite.
 
På onsdag ska jag på mammaträff med mina "marsmammor". Tänk att våra barn redan är dryga 8 månader. Några yngre och vissa äldre. Ska bli kul då vi inte setts sedan augusti. och jag är dryga 10 kg smalare hehe :-)
 
Just det, jag har fått kallelse till Hudläkartjänst inne i STHLM angående mina prickar. Nervöst men skönt att kunniga ska ta sig en titt och så får de bestämma om de ska ta bort några eller ej. Det konstiga är att tiden är på en lördag och just den lördagen är F på tränarkurs. Så jag ska ringa och boka om tiden imorgon.
 
Örat velar jag om. Gå till doktorn igen eller inte?
 
Ni får ha en fortsatt härlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

14 maskiner på en månad med 3 barn o 2 vuxna??? ehhh... lycka till!

ang. läkartiden.. har du verkligen kollat rätt månad och datum? lika bra att kolla örat oxå...

Svar: Ja, men en sänkt hyra på 110kr. Jag kan välja att tvätta mer men då kostar det 14kr/vanlig maskin och 28kr/grovtvättmaskinen. Jag kommer troligen tvätta mer hemma om det behövs! Skönt med egen tvättmaskin :)

Jo det var en lördag men har nu fått en ny tid den 22/11 som passar mig bättre. Örat ska jag nog gå med till en annan klinik men det känns som det blir för mycket på en gång. Jag tar prickarna först och sedan kollar jag upp örat efteråt
Chetti

2012-11-06 @ 08:07:39
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: paula

ja jag kommer ihåg det. :-)

Svar: :-) Jag fick pengar insatta på mitt konto igen
Chetti

2012-11-06 @ 15:03:43
Postat av: Stamp-E

sänkt hyra på 110 kr, 500 spänn mer i elräkning när du kör tvättmaskinen, dålig matematik.... 110 kronor är ingenting mot att man kan tvätta så mycket som man behöver...

afan.. mottagning på en lördag.... där ser man.... ja prickarna är ändå ingenting, vad skulle det vara liksom.... det är bara du som börjar bli gammal haha... o örat går ju fort...

Svar: Nej, det är klart att nu får vi anpassa oss efter våra 14 tvättar men väljer jag att tvätta 8 tvättar till så kommer jag betala vad vi hade i hyra förut. Jag tror vi klarar oss på 14-22 tvättar i månaden och så tvättar vi då och då hemma. Jag tror inte tvättandet hemma resulterar i 500 kr. Gör det? Det rör sig om ett par maskiner i veckan vilket vi alltid bruka köra ändå.

Ja, prickarna är förhoppninsgvis ingenting. Men skulle vilja gå och kolla de regelbundet ändå. Jag har ju så många och är kritvit i hyn. Jag har solat en del som yngre och brände mig rejält flera ggr. Det är bättre att ha de kollade än att gå i ovisshet.

Örat går fort att kolla men usch för den slangen genom näsan upp bakom örat... För de ser ju inget från utsidan så då måste de gå in från näsan och bak fifan
Chetti

2012-11-07 @ 17:03:37
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

dom drar mycket el.kram

2012-11-09 @ 21:40:18
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0