Tisdag

Idag åkte jag och Samuel till stan för att träffa en del av min mammagrupp. Vi blev totalt 5 stycken. Vi åt lunch på Kulturhuset sedan tog vi en sväng på stan.
Sedan var jag tvungen att åka hem för att gå på utvecklingsamtal med Henry.
 
Henry 3 år
 
Allting funkar bra med Henry. Jätteduktig på att läsa och skriva. Matten är det inga problem med. Han jobbar bra men kan vara lite snackig (no shit...). Han tyckte själv att det inte var bra på rasten eftersom de ofta slåss med pinnar. De har problem med detta och läraren pratar med de dagligen.
 
Problemet är att de har världens tråkigaste skolgård. Ingen lekplats alls. Inga leksaker. De har pratat med rektorn om detta. De borde åtminstone ha en lekplats åt 1-3:orna...
 
Men det är verkligen tråkigt att de slåss. Vi har pratat med Henry att han ska säga till fröken om någon slåss. Idag hade barnen burit på en massa pinnar. Fröken frågade vad de skulle göra med dem? Då svarade barnen "bygga koja" Är det säkert sade fröken? Då sade Henry "nej sanningen är att vi skulle slåss med dem"
Hon var väldigt glad att Henry berättade sanningen!
 
 
Idag har jag syndat och det känns skit... Lunchen ute var inget problem men jag blev så fruktansvärt mätt och sugen på annat... Så jag åt några godisar från i lördags, en muffins plus några chokladbollar... Det är inte vikten som oroar mig utan att jag åt gottigheter mitt i veckan! Usch ge mig styrka att fortsätta på nya kula imorgon! Jag ska inte gå tillbaka till att vara den människa som inte tränar och smäller i mig gottigheter 7 dagar/vecka!
 
Imorgon ska vi till BVC för Samuels 8 månaderskontroll. Sedan ska han fotograferas på Öppna förskolan. Sedan blir det att vara hemma och rensa igenom saker :D
Ska bli skönt när allt är utrensat!
 
Tack och hej
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

aja baja.... skumt egentligen, för det är mest när man är hungrig som man blir sugen på annat....
du får se till o ha en stash av panik-grejer hemma som är "ok".... tuggummi i flera olika sorter, fishermans friend, läkerol giants, extra drops, massa sånt sockerfritt shit....

Svar: Jag blir alltid sugen på gott efter att ha ätit mat ute :D
Tack för tipsen! Nu kör jag vidare!!
Chetti

2012-11-14 @ 07:50:52
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

japp gör så. kram

2012-11-15 @ 15:45:14
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0