Onsdag/torsdag

Jag gick in på mitt konto igår och oopps jag hade visst övertrasserat mitt konto. Jag har inte haft så stor koll denna månad och vi har köpt en del, varit ute och ätit några ggr m.m. Så det blev överföring från sparpengarna vilket böjar bli en vana. Det är en svår omställning från två heltidslöner till föräldraledig och sjukpenning.
Dessutom behöver barnen så mycket kläder och så nu. Jaja vi ska inte klaga det finns de som har det värre.
 




Just det Alicia hade jätteroligt på gymnastiken. Jag stannade en 30 minuter och det var en riktigt tuff träning. Man såg att hon var helt slut men hon fortsatte ändå och var så glad efteråt. Så hon kommer fortsätta och det behöver hon. Hon väger ju lite mer än hon bör och sitter gärna vid datorn när hon är ledig...
 
 
Träffen om "Visa kärlek" var väldigt intressant. Vi fick en läxa till nästa gång. Att under en hel dag bara fokusera på det positiva barnet gör och inte alls på det negativa. Mitt "målbarn" är ju Henry.
Vi fick lära oss att barnet behöver uppmärksamhet och får den ingen positiv/ingen alls så blir det negativ uppmärksamhet istället. Att man ska försöka skifta fokus från att vara den där tjatande mamman och itsället fokusera på det barnet gör bra istället.
 
Att det måste vara en bra balans mellan positiv och negativ i relationen med barnet. 5-1 metoden. Man skäller en gång och sedan öser man på med 5 ggr mer kärlek. Då blir det en bra balans.
Vi fick skriva hur vi vill att vårt barn ska beskriva oss om 20 år. Och vad vi behöver göra mer/minska på för att barnet ska beskriva oss så.
 
Så ös på med kärlek, beröm och umgås med era barn så får ni en bra balans :-)
 

 
Igår eftermiddag gick jag och Samuel till öppna förskolan. Det var för 0-6 månaders bebisar. Samuel verkade trivas, lekte och tittade runt. Han fick prova en hoppgunga och han var helt glad och lite galen :) Innan vi gick blev det en sångstund och det njöt han verkligen av.
 
Jag såg en film för någon kväll sedan
 
 
"The tall man" och den får klart godkänt. Den var spännande, oförutsägbar men slutet blev lite konstigt. Man ville veta mer typ.
 
Idag, torsdag tar vi det lugnt. Inga direkta planer. Imorgon ska vi träffa en vän från nätet och vi ska lunch och sådär. Roligt!
 
Mitt nya liv går fortfarande framåt. Jag äter bra mat tycker jag, tränar varannan dag och ammar heltid då lilleman ratar all mat... På lördag blir det första vägningen och det ska bli spännande och se om det hänt något. Har som mål 1kg ner/veckan nu i början.
 
Det börjar bli tröttsamt att Samuel vägrar mat både gröt, fruktpuré och burkmat spottas ut. Jag ska prova välling nu nästa vecka och se om det passar bättre. Jag som vill börja byta ut amningen mot mat... Tröttsamt att Samuel är så beroende av mig och att jag inte kan gå hemifrån mer än en timme/gång för att han ammar fortfarande ofta. Det vänder väl en dag får vi hoppas :)
Sedan så det här med sömnen. Han vaknar 3-5 ggr/natt och äter. Det är tröttsamt att inte få sova mer än 2-3 timmar/sträck. Jag vet att maten och sömnen hör ihop. När han börjar äta mer mat så kommer han troligen sova bättre.
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

aja baja, måste ha koll på kulorna.... (pengarna alltså, inte f:s haha)

Ja kärlek är lösningen på det mesta, har jag alltid sagt. Säg till dina barn så ofta du kan att du älskar dom, tror det håller många borta från parkbänkarna)

Tall man var ok men kraftigt snurrig.... eller så var jag bara för trött hehe

Svar: Hihi :)
Trevlig helg
Chetti

2012-09-07 @ 08:01:53
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0