Barnakuten

I lördags så svullnade Alicias fot upp, ömmade och var varm. Även nacke och hals var röda och prickiga. Jag ringde vårdguiden som sade att vi bör åka in så F åkte in till akuten med henne.
De sade att det var allergisk reaktion på något och hon fick 4 tavegyltabletter att ta en/dag.
 
Det enda vi kan komma på är att hon åt en del tranbär i lördags och ev. är hon överkänslig mot dessa bär. De innehåller visst höga halter av något som folk kan reagera på.
 
Igår svullnade hennes händer upp. Idag kom hon hem från skolan och det är nu ännu värre. Hon är röd över halva ryggen, låren, ansiktet och området känns varmt. Jag ringde vårdcentralen och fick en tid till imorgonbitti.
Är det verkligen allergi? Och varför blir det inte bättre med hjälp av tabletterna utan värre.
 
Varför drabbas mina barn av allt möjligt?? =(
 
fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

är era hus allergen-testade? asbest? har ni hört med grannar och andra om där är fler barn som är sjuka så mycket?

Svar: Ingen aning om hur "bra" husen är men de tillhör miljonprojektet från 70-talet. De har blivit renoverade under 90-talet och inom ett par år kommer de bli det igen. Vi bor hos ett stort kommunalt bolag typ som MKB. Jag tror och hoppas de har koll!
Jag tror inte att Alicias åkommor har med huset att göra. Njurbäckeninfektion och en kraftig allergisk reaktion på något hon troligen ätit.
Sedan så är barnen mycket bättre nu sedan de började skolan. "ta i trä" Alicia har haft lite otur i år med diverse åkommor.

Nu ser vi framemot våren och sommaren och förhoppningsvis en sjukdomsfri tid!!
Chetti

2013-04-23 @ 08:15:07
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

"typ som mkb"... mkb i malmös miljonprojekt har några av de sämsta husen.... skandal.. sen de började med sitt vlu, att de ska ha betalt för allt, så är det totalt förfallet.. kackerlackor, svartmögel, fuktskador, u name it...

tja, hon är ju en P:sen ju, otur ligger i vår natur :/

det hoppas vi alla!

Svar: Jag menade att BK Byggen är ett stort kommunalt bolag som MKB. Jag jämförde inte kvaliteten på husen =D Vår husstandard är bra tycker jag! Husen är i bra skick. Vi har ju oxå VLU men vi bytte till BLU och betalar 300kr mer i månaden. Vilket betyder att de fixar saker "gratis" när det behövs typ tapeter m.m.
Men jag är trött på hyresrätt eftersom man betalar bara mer och mer, och servicen blir sämre hmmm
Chetti

2013-04-24 @ 11:26:59
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

nä jag fattade vad du menar, det kommunala bolaget, några av de största bovarna som finns.

japp japp så är det, köbe-hus nästa :D

2013-04-24 @ 11:37:16
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0