Lyckligt lottad

Femte dygnet pågår och inatt har Samuel varit asjobbig. Gnällt, knappt sovit och varit varm som en kakelugn.
 
Måste berätta om min kära make som varje kväll kört hem för att avlasta mig. Trots att hans dagar på kursen varit långa 06/07-runt 19.00 och det är ute på Lidingö så har han alltså kört hem. Gått upp hur tidigt som helst för att åka tillbaka varje morgon. Han ringer X antal ggr/dag bara för att höra hur det går.
Och nu är han själv också dålig men om ett par timmar kan han komma hem och verkligen vila upp sig.
 
 
Sedan har jag sådana fina vänner, ni vet vem ni är. Som skickat sms eller ringt och frågat om det finns något de kan göra, handla åt oss, diska m.m.
 
Jag blir så rörd över när människor verkligen bryr sig om en! <3
 
 
Själv mår jag sådär, har inte tid att känna efter eller må dåligt för jag måste ju ta hand om barnen. Jag har ingen feber men dunderförkyld, hostig och omtöcknad.
 
Alicia är fortfarande hostig, slö och febrig.
 
 
Så imorse ringde jag Huddinge närakut och åkte buss dit... Inte det lättaste projektet men det gick. De tog sticka i fingret på Samuel, kollade öron, hals och lungor. På Alicia tog de halsprov och urinsticka, kollade öron, hals och lungor. Men, nej proverna vusade ingenting.
Vila och vätska blev ordinationen samt att vi fick hostmedicin.
 
Melodifestivalen igår var bra tyckte jag. Jag gillade Robin och Ulrik bäst. Gillade inte Behrang, tyckte det var en jobbig låt...
 
 
Nu har barnen sportlov så jag hoppas de frisknar snarast så vi kan hitta på något kul!
 
Här hemma ser det ut som en katastrof, ska bli skönt att orka städa upp om ett par dagar!
 
Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kan verkligen skatta Dig lycklig som har en sådan fantastisk man! Han är värd all beundran. Glad att Du också har omtänksamma vänner, som vill hjälpa till. Nu måste ni kurera er snabbt, så att någon dag kan utnyttjas för något trevligt under sportlovet.Idag har äntligen bröderna Engblom fått det lilla paketet från Alicia.

Svar: Haha ja Felix är rätt bra emellanåt ;)Jag hoppas verkligen vi alla blir friska snarast så vi kan göra något kul!
Ok, vad bra att de fått paketet nu =)
Chetti

2013-02-24 @ 23:17:16
Postat av: Stamp-E

blääääh med sjuka....

Svar: Jag hatar sjukdomar!!
Chetti

2013-02-25 @ 07:35:40
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0