Tråkig helg

Helgen har varit rätt tråkig. Vi har i princip bara varit hemma och tråkat. Det är inte lätt att ta sig hemifrån med tre barn och en man som inte går bra. Speciellt när det är frysande kallt och vi inte har några pengar att spendera...
 
Men igår så var F med Henry i afrikanska salongen för att få honom klippt. Vi måste gå minst varannan månad då hans hår växer som ogräs och det växer inte fint. Det blir som någon ovårdad afro.
Nu är han fin igen =)
 
 
Melodifestivalen igår var bättre än del 1. Det var absolut rätt bidrag som gick till Globen. Det finns ingen som Sean Banan =) Men tänk om han skulle representera Sverige haha, det skulle bli galet! Men han är kreativ och rolig!!
Tänkte på det när jag såg Melodifestivalen, vilket underbart land Sverige är. Vad hade Sverige varit utan invandring??!! Världens tråkigaste land! Danny och Gina som programledare är ju en helt underbar duo, älskar dem! Sean Banan livar upp de andra tråkiga bidragen.
Zlatan livar upp svenska fotbollen utomlands, märk utomlands =)
 
Men ska man kunna diskutera invandringen utan att bli stämplad som rasist? Eller blattelover? Tyvärr har det blivit så att man inte ens vågar prata om hur man tycker utan att bli stämplad... Varför?
De som vill begränsa invandringen blir kallade rasister utan att de får framföra sina åsikter varför. Och de som vill ha helt öppna gränser för alla blir stämplade som blatte lovers utan att få framföra sin åsikter.
Vi som har uttrycksfrihet i Sverige. Våga lyssna på varandra! Lära av varandras åsikter utan att trycka ner varandra! Vi är alla människor i detta land som alla har rätt att säga vad vi tycker!
Med det sagt så får ni ju gissa vart jag står :D
 
 
Jag såg två filmer igår oxå.
 
 
Kapningen. Det är en dansk film. Handlar om ett danskt fartyg som blir kapat av somaliska pirater. Mycket bra tycker jag! Man lever sig verkligen in i hur både besättning, företagets personal och familjerna känner. Sevärd!
 
The perks of being a wallflower. Ännu en bra film. High school och alla deras tänkbara problem, relationer m.m. Jag tyckte om den! Emma Watson (Hermione) är en av huvudrollerna.
 
Idag blir det oxå slappt härhemma. Inatt tog F Samuel så jag fick sova. Jag sov till 10.00, skönt!
Nu ska jag stax tvätta, tråkigt! Men ännu ett måste.
 
 
Imorgon är det en speciell dag för vår lille gubbe blir 11 månader!! =) Dags att planera 1-årskalas. Det blir få gäster då hela släkten bor i Skåneland. Så det blir vänner med familjer, en massa god mat och himmalagade kagor och tårta.
 
Vägde mig igår, gått upp 3kg sedan jag kom in i min svacka... Men jag börjar motivera mig att köra igång igen och troligtvis så kör jag från nästa lördag. Jag ska vara mer generös med maten, öka på träningen och förhoppningsvis så stabiliserar min kropp sig. Sista 4 kilona kör jag hårdare VV matscheman. Åh, vill så gärna klara detta!
Ska kolla in Anna Skippers hemsida, hörde att hon har bra tips för sockerberoende vad man bör äta och så.
 
 
Ha en fin vecka nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jan

Det heter inte tråkat, det heter njutit!
Klart man ska stå för sina åsikter, annars blir det ju ingen debatt.
Själv säger jag: öppna gränserna, men samma rättigheter och skyldigheter ska gälla för alla, oavsett härkomst.
Ingen människa är förmer än andra, förutom Zlatan förstås!

Svar: =) Jo, ett par timmar är ok men sedan kan inte jag sitta still längre haha
Ja, så tycker jag med att man ska kunna debattera utan att det ska bli pajkastning och folk ska kunna respektera en annan människas åsikt utan att dumförklara den.
Chetti

2013-02-11 @ 00:12:37
URL: http://ordskalv.blogg.se
Postat av: Stamp-E

bästa helgerna när man inte gör något alls :D ibland i alla fall hehe... .

i övrigt väljer jag att inte kommentera....

Svar: Jo, det är skönt att slappa ett par timmar sedan kliar det i min kropp =)
Chetti

2013-02-11 @ 07:59:03
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

jaja, det är därför det gäller att vara i socker-koma hela lördagen haha... o med min arsenal där hemma, så är jag övertygad om att så är fallet.... f-n oxå, kom på att jag ska besikta bettan på lördag... hmmm.. jaja, då får jag börja tugga efteråt haha....

Svar: Just nu är jag hög på socker dagligen...
Lycka till med besiktningen!!
Chetti

2013-02-12 @ 13:11:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

lol snacka om att bara ha släppt taget.... blä för socker varje dag...

tack tack

Svar: Ja, släppt taget eller sockret tagit över min hjärna ännu en gång. Sockret är min drog =(
Men jag kommer tillbaka som vanligt, och hoppas jag fortsätter på den fantastiska väg jag var på i höstas.
Chetti

2013-02-12 @ 13:33:12
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

försök inte, det är inget som bara tar över, man låter det ta över i så fall....

just do it, vad väntar du på???

Svar: Jo, jag har låtit det ta över! Och jag vet fan inte vad jag väntar på =(
Har så mycket i huvudet nu så koncentrar mig inte på varken träning eller mat. Jag känner att jag måste ha professionell hjälp. Jag klara uppenbart inte detta, har jojobantat i 10 år nu. 5-10 ner på våren, 5-10 kg upp på hösten... Trött på det!
Chetti

2013-02-14 @ 16:20:50
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

lol... professionell hjälp.... ok ok... då får du ju ordna det...

2013-02-16 @ 11:12:31
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0