Gott och blandat

Träffade på vår portstäderska i veckan och vi småpratade lite. Då sade hon "Är du gravid?" Jag blev så paff men sade bara "Nej jag är tjock, jag äter för mycket gott"
 
Jag vet att jag är tjock, har gått upp mycket av det jag gick ner i höstas. Hatar det och hatar hur jag ser ut! Hatar hur kläderna sitter när jag vet hur de sitter när jag väger som jag gjorde förut.
Skäms för mig själv, vänner, familj och hatar hur jag är så j-a svag för det goda.
 
Jag älskar att träna och äta rätt, jag älskar hur jag mår när jag gör rätt! Varför gör jag inte då? Varför är det så svårt att låta bli det där onödiga??
Jag fattar inte vart min motivation är?? Jag är ju inte nöjd så då är det väl bara att äta rätt och träna?? Varför går det inte?? 
Kanske gör jag för stor sak av det hela? Kanske ska ta en dag i taget? En måltid i taget?
 
Ja, det är bara mig det hänger på tyvärr...
 
 
 
Imorgon blir det tandläkarbesök för mig. Bara en vanlig koll, har säkert inte varit där på minst 5år. Tror inte där är några större problem men får väl se vad de hittar...
 
 
 
Nu har F´s chef börjat igen. Hatar honom och den helvetiska arbetsplatsen. Facket inkopplat. Han har inte ens hunnit jobba en månad. =(
Fortsättning följer men F letar gärna efter annat jobb och så hoppas vi såklart på hans nystartade agentverksamhet. Den håller på att ta form och snart börjar det väl förhoppningsvis byggas upp ett slags nätverk. Det är spännande men ligger troligen en del arbete bakom innan man blir "rik och känd" inom fotbolls branschen. 
 
Glad sommar!!!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

hehe mmmm så är det när man öppnar pandoras box...

men nu kära lillasyster, nu är det dags att vi stänger låddan.... vi borde utmana varandra på något sätt :)
eller bara sporra varandra... fan att ni inte bor här nere :(

Svar: Ja, jävlar i vad den boxen är öppen och den vägrar stängas fastän jag gjort rejäla försök...Ja, kan vi inte vi i familjen som vill gå ner i vikt starta något gemensamt för att gå ner i vikt. En blogg kanske? Med mattips, träningstips och samtidigt gå ner
Chetti

2013-06-14 @ 07:56:16
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

En syskontävling? =)

Svar: Ja, det kanske skulle vara något? Så kan vi ha delmål och belöningar åt varandra =)
Chetti

2013-06-14 @ 09:13:49
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

klart den går att stänga... jag har snart gjort det... .

o vi vet vad vi ska göra syster...

Svar: Den går att stänga men den öppnas jävligt lätt också. Måste nog skaffa ett ordentligt lås ;)
Chetti

2013-06-15 @ 22:30:49
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

haha jag har svängdörr :D

Svar: haha, så kan man också kalla det =D
Chetti

2013-06-17 @ 10:31:40
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

:D

2013-06-19 @ 15:37:20
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0