Halva påskafton på sjukhus

Igår på Påskaftons morgon bestämde jag mig för att åka till närakuten för att kolla upp Alicias magonda. Läkaren tog prover och klämde och kände på magen. Sänkan var 72, bakterier i urinen och med tanke på hennes historik med urinvägsinfektioner och njurbäckeninflammation skickade läkaren oss på remiss till Barnakuten på Huddinge Sjukhus.
 
 
Väl där fick vi hjälpa ganska snabbt. Nya prover togs och en ny läkare klämde och kände på magen. Läkaren sade att det troligen är njurbäckeninflammation och att hon kommer behandlas för det. Så hon ska först ta en medicin som ska tas i 10 dagar (C-dox) och om de inte hör av sig så ska hon ta en annan medicin (Trimatropin?) i ytterliggare 10 dagar. Den ena medicinen kostade 533kr!! Blää för det och den andra ska jag hämta ut om de inte hör av sig. De skickade iväg urin på odling samt skulle kolla hennes blod. 
Alicia ska även kallas till njurröntgen om 1-2 månader samt att en remiss skickades till hennes Barnläkarmottagning här i Hallunda där hon går för sin sängvätesproblem.
 
Min stackars lilla gumma =( 
Det känns som mina barn är otursdrabbade och drabbas av en rad olika åkommor... Hoppas allt blir bra nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh så jobbigt!! =(

Svar: Jo, det är tufft! Men hon mår helt bra nu i alla fall!Hoppas nu hon slipper mer av detta i framtiden.
Chetti

2013-04-02 @ 08:58:26
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0