Hmmmm

Usch för pengar, eller i alla fall när man inte har några. Våra räkningar är så höga, bilens kostnader extrema. Bilen är för dyr helt enkelt men den är så underbar. Nu när min syster var här så fick vi alla plats (inte F och Samuel) så vi kunde ta bilen till både badet och båten.
Men den måste säljas om inte vi får högre inkomster snart...
 
Jag är just nu ständigt orolig för vi vet inte alls hur F´s framtid ser ut. Jobb, sjuk, arbetslös? Kommer vi klara räkningarna? Har vi pengar till mat, barnens kläder/skor? Kommer jag kunna plugga?
 
 
Jag kommer bli så himla ledsen om jag inte kan plugga p g a pengar. Ska vi vara tvungen att säga upp allt, försäkringar, facket, tvkanaler m.m. för att överleva? =(
 
Nästa lördag ska jag skriva högskoleprovet så nu ska jag öva på en provdel/dag och hoppas att det räcker. Jag har 0 lust att skriva provet men nu har jag betalt så nu får jag ju göra det.
 
Lite deppig idag...
 
Jag skulle börjat med nyttiga vanor idag men vi får se. Motivationen är inte den bästa när det mesta känns skit...
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

surt med pengar... men det löser sig alltid.. men tv-kanaler o facket... ähh fakk it.. :D
glad påsk...

Svar: Ja, det brukar alltid lösa sig på något sätt. Men hatar när allt är så osäkert, när man inte vet vilken inkomst man har månad för månad. Och att veta att pengarna troligen inte räcker till räkningar och mat =(
Nej facket behövs i dessa tider och vårt grundutbud av tvkanaler är uruselt... tv1, tv2 plus 4:an

Glad Påsk!
Chetti

2013-03-29 @ 10:39:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

jaja så är det ju... jaja, men så dåligt kan det inte vara med pengar då ju om tv-kanalerna spelar så stor roll....

Svar: De ryker såklart om det blir värre. Och bilen, facket, våra försäkringar m.m. Vi tar en dag i taget! F måste bli bra i foten, börja jobba och vi får se om jag har råd att plugga. Sorgligt...
Chetti

2013-03-29 @ 13:23:11
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

med csn-lån, bidrag och alla tilläggslån som du har rätt till så kommer du förmodligen till och med högre upp än din mamma-penning... eller i närheten i alla fall... tror du kan få typ runt 12 i månaden genom csn....

Svar: Jo, jag har sett att jag kan få ca 11700kr totalt/månad under mina 10 studiemånader och på sommaren kommer jag ju jobba. Sedan är frågan om man verkligen vill ha tilläggslån? Det blir mycket per/månad att betala tillbaka sedan... Om F bara börjar jobba och får lön så går det nog bra!
Tack för att du bryr dig!
Chetti

2013-03-29 @ 14:00:02
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

klart du vill :) du fixar tillbaka allt det sen, det är inga problem....

det löser sig :)

2013-03-31 @ 12:14:54
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0