Måndag och ny vecka igång

F har ringt läkarens sekreterare och hon ska ringa upp 13.00. Hoppas F kan få prata med läkaren och få förlängd sjukskrivning! Eller att han har tid att träffa F för en bedömning. Annars blir han föräldraledig fr o m idag och 3 veckor framåt. Sjukt att man ska behöva jaga såhär och inte få bli bra i sin egen takt =(
 
 
Jag ringde vårdcentralen imorse. Henry har ju utslag på ben och rumpa och jag vill veta vad det är och gärna ha en kräm som hjälper. Även Samuel har utslag på benen, läkaren kanske kan titta och jämföra om det är samma slags utslag. 14.15 ska vi vara där för vi skulle ta det efter skolan. Men Henry hade ont i magen när han var i skolan så han fick gå hem. Väl hemma var han som vanligt...
Nästa gång får han inte komma hem, för det verkar som han inte är dålig utan bara vill vara hemma.
 
 
Jag har börjat storstäda härhemma, Dels för att det behövs men också för att vi får finbesök på fredag. Min syster Ingela och hennes killar kommer och hälsar på oss ett par dar wihooo
 
Idag ska jag söka in till sjuksköterskeprogrammet, man kan söka mellan 15/3 och 15/4. Spännade att se om jag kommer in men det dröjer till juli/augusti innan man vet. Nu gäller det ju att F kan jobba igen också för annars går det inte runt ekonomiskt. Det är svårt redan idag...
 
 
Jag såg en bra film igår men jag hittar ingen trailer. Den hette "Standing up". Den utspelar sig 1984 och den handlar om två barn på kollo som blir lämnade nakna på en ö. Det ska vara en tradition på kollot. Filmen handlar om barnen och vad de gör för att inte behöva åka tillbaka till kollot. Filmen är lite ledsam men samtidigt en glad film. Svårt att förklara =)
 
Just det jag fick en fin blomma av en "av mina mammor". Jättegulligt
 
 
Ni får ha en fortsatt bra vecka!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

kul med kalaset.... kul med massa ungar... tråkigt med f, men det löser sig ska ni se, det är bara att be om en andra åsikt från en annan läkare...

cash löser sig alltid ska du se.. kul att knåpa ihop massa olika dagar ju, lite som ett äventyr haha... har gjort likadant inför sommaren... o k håller på likadant....

men du... såg jag fel på fotona, det är väl inte mannen till din gamla kompis som lurade er?

Svar: Ja, kalaset var mycket lyckat!
F´s läkare är som försvunnen. Ringt honom 3 dagar i rad... F kontaktade vår husläkare på VC som dillade om att FK kanske inte godtar hans sjukskrivning och att det är bättre han fortsätter vara föräldraledig...
Så nu är han föräldraledig för Henry 3 veckor framåt sedan får vi se vad som händer. F ska träffa sin läkare nästa vecka för en utvärdering om hur operationen gått. Då ska han få veta hur dåligt det är att han inte haft tid att träffa F och bedöma hans fot innan han beslutar sig för att neka honom sjukskrivning.
Ev, blir han sjukskriven då oxå. Vi får se!
Allt är bara så dåligt skött och F är rätt trött och uppgiven på det hela...

Jo, det brukar lösa sig med pengar men gör det inte det så får vi försöka skära ner på de utgifter vi har. Sälja bilen, säga upp det som går m.m.

Det är Promise på bilden. Henrys och Samuels gudfar och F´s bestman på vårt bröllop. Så nej detta är en bra kille =)

Chetti

2013-03-18 @ 13:35:19
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

ja det är jävligt dåligt av läkaren!
hoppas det löser sig...

ja det ordnar sig med pengar ska ni se.. .

hehe tänkte väl det...

2013-03-20 @ 14:08:01
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0