Ändra dåliga matvanor

Nu måste jag förändra mina matvanor! Jag ska försöka sluta fokusera på vad jag väger och vägningarna. Jag ska försöka bryta dåliga vanor och införa bättre matrutiner, fortsätta träna.
 
Lättare sagt än gjort, jag vet det av alla människor...
 
Jag ska fortsätta träna varannan dag, endast äta gottegott på lördagar, införa en fastedag/vecka troligtvis fredagar, lägga upp bra kostschema för söndag-torsdag med en bra frukost, lunch, mellis, middag och kvällsmål. Jag har fått exempel på kostscheman från en internetvän.
 
Ja, imorse vägde jag 71,4 kg och ja, jag hatar siffrorna och ja, jag hatar hur kläderna sitter och hur jag ser ut i spegeln. Men det är mitt eget fel, det är jag och mitt ätande som lett till detta. Mitt frossande, mitt sjukliga ätande och min fucked up hjärna.
 
Men nu är det slut på hatet! Nu ska jag börja vårda min kropp, strunta i vad vågen visar och njuta av den maten jag faktiskt äter. (Om jag går ner med detta så gör jag ju något rätt i alla fall.) Men det ska inte vara mitt fokus för en gångs skull. Jag kan gå ner mycket och snabbt, det har jag gjort många många ggr men efter ett par månader har jag gått upp allt igen med mitt sjuka ätande =(
 
Jag är bra som jag är! Och om jag väger några kilo för mycket? Vi lever längre än normalviktiga enligt statistiken haha =D
 
 

Kommentarer
Postat av: paula

bra sagt kerstin jag håller med du! :-)

Svar: Ja, det låter bra och något som är möjligt att följa. Men tyvärr lättare att skriva ner det än att faktiskt följa det. Och tänka rätt!
Chetti

2013-05-19 @ 01:46:40
Postat av: Ingela

Jag orkar inte göra något åt min övervikt just nu, vet inte varför... Blev dock sårad i lördags då en kille sa till mig "brukar du ut och promenera?, jag menar promenera snabbt och långt, och det finns ju operationer" och detta utan att vi pratat om vikt o utseende överhuvudtaget... tack för den =/

Svar: =( Fy hur kan man ens säga så??!! Du behöver liksom inte någon som kommer med pekpinnar... Själv går det oxå dåligt tyvärr. Jag kommer inte igång igen. Jag tränar dock men äter fel, speciellt m kvällarna =(
Hoppas att motivationen kommer när jag börjar skolan och får ett mer rutinerat liv.
Chetti

2013-05-20 @ 16:59:45
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0