Livet här hemma

 
Helgen flöt på med underbart väder och mys med familjen. Vi var ute ett par timmar varje dag så Samuel fick springa av sig. Han verkligen springer fram som en galen ko som precis släppts ut på bete =D
 
 
Vi hann med att storstäda härhemma också, härligt!
 
Mitt nya liv har skitit sig igen =( Ja, det är jag eller rättare sagt min hjärna som inte klarar av det som jag försöker göra. Jag ska försöka mig på en annan sak som jag aldrig gjort. Jag har en vän som är utbildad inom hälsa, diet och träning och sådant. Hon ska hjälpa mig med kostscheman som är speciellt anpassade efter mig.
Jag ska med hjälp av hennes kostscheman äta rätt och gå ner långsiktigt. Jag satsar på 0,5kg i veckan. Ingen mer svältföda utan rätt och bra mat. Åh, hoppas det kommer gå bra! Har alltid drömt om en egen dietist.
"Allt eller inget" livet tär på mig. Svältföda ett par månader och går ner, sedan frossarveckor då jag går upp. Så trött på det!
 
Idag har jag och Samuel varit på Öppna förskolan. Där träffade jag på en annan Malmöit som bott här i 2,5år. Hon bor alldeles i närheten. Jättetrevlig!
 
I veckan så ska Henry till tandläkaren för att påbörja lagningen av hans två hål. Huga, hoppas det går bra!
 
 
Sedan är barnen lediga torsdag-måndag så det blir skönt för både dem och oss. Det är Kristi Himmelfärdsdag, sedan klämdag och en planeringsdag.
 
Jag ska försöka få barnvakt några timmar på lördag eller söndag. Tänkte överraska F med lite biljard och mat ute. Vi behöver komma ut själva utan barnen! Hoppas kunna hitta en barnvakt. Någon frivillig? =D
 
Jag såg en film i helgen
 
 
Beyond the blackboard. Det är en verklighetsbaserad film om en ung tjej som får jobbet som lärare för en grupp hemlösa barn. Den är sorglig, gripande och enligt mig sevärd.

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ja va fan vi kan passa dom :D

Svar: Vad bra, jag sätter de på ett plan ikväll =D
Chetti

2013-05-07 @ 08:02:47
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Vi såg också den filmen i lördags haha

Svar: Haha, vilket sammanträffande =D
Chetti

2013-05-07 @ 13:49:04
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

JAAA. Fy fan va roligt!! Gör det!!

2013-05-08 @ 11:24:34
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0