11/9 2013

Borde lägga mig men måste bara blogga först :D
 
 
 
Idag blir vår lille spidevink 1,5 år! Tänk vad fort tiden går. Han har gått själv på förskolan hela veckan och visst är han ledsen när F lämnar honom. Annars så är det full fart på Samuel. Han är överallt hela tiden, klättrar överallt, upp på bord/stolar m.m. Och han är en riktig  "pjeus" gnällspik fortfarande. Ingenting är bra och helst ska vi bara sitta och leka med honom hela tiden...
 
Jag har köpt hem två iphonefodral
 
98kr med frakt (Tradera)
 
 21kr plus frakt (Tradera)
 
Jag fick godkänt på förra veckans inlämningsuppgift med kommentaren "Användning av formalia-Perfekt!" Jag blev jätteglad och jag har alltså fattat hur man ska skriva enligt Harvardsystemet. Lite osäker på referenserna bara men man lär sig väl.
Så jag har nu avslutat min första kurs samt fått mitt första hp =D
Nästa vecka avslutas andra kursen men först en inlämningsuppgift, ett seminarie plus en salstenta...
 
F´s syster opererades akut igår och de tog bort den mest utsatta njuren. De har testat lillebrorsan och han är en perfekt match så han ska ge sin njure till henne. Vi får se när transplantationen blir av. Mycket tragiskt, hon är bara 38år och har två små barn. De är kvar i Nigeria med pappan. Men jag kan inte föreställa mig hur hon mår just nu... och saknaden efter familjen...
Skänk gärna en tanke om tillfrisknande!
 
Ja, nu måste jag sluta de blå, godnatt
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

dadda gumpen :D

kul med första poängen, nu har du även första skulden mohahahahahaha :D

ang skal, kära syster, så ska du prata med mig om sånt, mr master-importören, jag kan visa dig sidor och säljare som säljer dig 4-5 såna med gratis porto för samma pris som du gav för ett av dom... dessutom så förbereders sig våra säljare för Iphone C som släpps i 2 modeller i december, så det kommer att bli ännu billigare.

skänker massa tankar till systern, generöst av brodern att ge en del av sig till henne <3

kram till er alla

Svar: mmm skulden är en smäll jag gärna räknar med ifall jag får jobba med något mer meningsfullt =D
Nästa gång frågar jag dig men jag är supernöjd med mitt skal än sålänge.

Ja, det finns inget annat alternativ för brorsan och jag hoppas att även vi syskon skulle ställa upp för varandra ifall vi skulle hamna i liknande situation...

kramar
Chetti

2013-09-12 @ 07:28:07
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

jaja skulden är inga problem, du kommer kanske behöva pynta typ runt en tusenlapp till 1200 i månaden, ingenting fan... speciellt inte eftersom du kommer ha en ingångslön på 25-26 k.... plus all ob....

det handlar inte om att du är nöjd, det handlar om att du hade fått minst 5 lika feta skal om inte fetare för samma pris...

hehe du det vete fan om jag vill bli av med något av mina organ... tänk om mina ungar behöver dom sen.. eller det andra av ens organ kraschar... hehe...

det är en kostnadsfråga haha... (man kan faktiskt köpa billiga organ utomlands hehe)

kram

Svar: Ja, jag räknar med en dryg tusenlapp i månaden men att Ob:n ska täcka det =)
Men om det är mellan liv och död och du var en perfekt match till oss syskon då skulle du låta oss dö, vänta på en anonyms organ??!!

Chetti

2013-09-15 @ 00:38:38
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

det löser sig nog....

ni får väl ge fan i att bli sjuka haha.... :P

2013-09-21 @ 19:36:30
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0