Ny vecka på G

Jag lovar mig själv att gå och lägga mig i tid men det är alltid något som bör/ska göras och bloggningen hinner jag ju knappt med...
 
Helgen har varit helt ok, tyvärr upptar skolarbetet mina tankar och jag har svårt att slappna av helt. Hoppas det blir lättare med tiden att bara vara och slappna av emellanåt. Det är den stundande tentan som upptar mycket av mina tankegångar. Jag vill ju kunna allt och det är svårt för mig att hinna med att läsa, förstå och insupa det vi ska kunna. Men men förhoppningsvis blir det lättare ju närmare vi kommer dagen D 21/9.
 
Vi såg en rolig film igår
 
 
Identity thief. Ganska rolig faktiskt!
 
Idag har Henry varit på barnkalas i ett inomhusbadhus och jag var med i över 4 timmar... jag hade tänkt plugga men det gick inte...
Alicia var också på kalas hos en kompis. Roligt med kalas!
Ikväll kände jag att jag vara så slut i hjärnan, den liksom kokade spceiellt eftersom jag inte hade hunnit plugga något för imorgon.
 
F tog över barnen, lät mig vila och samla krafter så att jag nu ikväll när alla somnat kunde plöja igenom 40 sidor och skriva ner viktiga saker. Nu känns det bättre och imorgonbitt ska jag "bara" sammanställa det hela inför basgruppsträffen.
 
Jag känner mig som en spillra av mitt forna jag. Mitt hår behöver klippas och färgas, jag använder bara kläder som går på mig vilket inte blir snyggt eftersom det varken passar ihop eller sitter bra. Jag borde ta tag i mitt ätande och min vikt men jag har ingen mental ork.
När jag ser de unga 18-20 åringarna som är alla är så unga, vackra och med snygga kläder så känner jag mig helt som en outsider. Det som är mitt yttre speglar absolut inte mitt inre...
Får väl ta och klippa mig, färga håret och köpa lite nya kläder trots att det är modell större...
 
I helgen fick vi tråkiga nyheter också. F´s lillasyster som haft problem med njurarna av och till senaste åren har tillsammans med två syskon åkt till Indien för att göra en njurtransplantation men där upptäckte de att hon har njurcancer =(
Nu är hon inlagd och får medicin för att om några månader ev. kunna göra transplantationen. När jag googlar ser det inte bra ut, typ 50% överlevnad om man får det. Jag vill inte oroa F så jag säger ingenting. Nu är hon inlagd i alla fall och får förhoppningsvis så bra vård man nu kan få i Indien.
 
Så jag känner mig lite nedstämd just nu. Samuel är fortfarande förkyld så vi får ringa sjukhuset imorgon och så får de skjuta på operationen. F är fortfarande sjukskriven. Henry ska till tandläkaren imorgon för lagning av tand.
Jag ska på föräldramöte både på måndag och onsdag.
 
Ha en bra vecka gott folk

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

syster, not to bring you down, men det där med att slappna av är inte din grej haha....
man lär sig med tiden att sålla bland det man ska göra...

tråkigt med systern, men det kommer att gå bra :)

Svar: Nej jag vet, hypomanisk är mitt andra namn... ;D
Jag hoppas verkligen du har rätt!
Chetti

2013-09-09 @ 08:51:58
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Fokusera på det som sägs på föreläsningar - det är viktigast! Kan och förstår du det så kommer du att klara dig bra! Kram

Svar: Ja, nu har vi väldigt få föreläsningar då vi kör enligt PBL, problembaserat lärande då det är vårt jobb att söka rätt kunskap genom vår basgrupp och kursböckerna.Men jag pluggar så gott jag kan, försöker förstå det hela och hoppas på det bästa annars finns det alltid omexamination.
Kramar
Chetti

2013-09-10 @ 14:17:19
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0