Glad och ledsen Påsk för oss

Vi har haft det väldigt roligt med min syster Ingela och hennes killar. Vi åkte kryssning på Långfredagen tillsammans med A och hennes barn. Barnen hade väldigt roligt och Alicia vann tre tävlingar, Simon en och Albin en. Så det var roligt att det blev många vinster =D
 
Tyvärr blev Albin dålig igårkväll, kräktes och så =( Och imorse klagade även Kalle och Albin på magont. Så de bestämde sig för att åka hem redan idag, en dag tidigare. Mycket tråkigt och ledsamt men vi förstår dem såklart. Man är helst hemma om man är sjuk, så är jag med.
 
 
Imorgon får vi besök av min svägerska och hennes barn. Så mer kusiner att leka med och de ska sova över så det blir kul! =D
 
Torsdagens seminarier gick bra, opponeringen mot mig var bra och hon hade i princip bara gott att säga hihi. Jag var lite hårdare när jag opponerade. Jag blev faktiskt chockad när jag läste Två av de andras hemtentor. "Helsvenskar" som skriver så fruktansvärt dålig svenska, stavfel och slarvfel m.m. Jag känner mig numera som värsta professorn,,,
 
Jag såg två filmer förra helgen
 
The Hungover Games. Detta är en parodi på en massa kända filmer. Den var ok men jag ville att den skulle vara roligare =)
 
Open grave. En skräckis/thriller. Den var ok, spännande.
 
Nästa vecka har jag bara skola på fredag. Då är det seminarie och föreläsning i gerontologi. Tisdag-torsdag ska jag sitta med hemtentan i gerontologi, den ska in på fredag. Den verkar ganska krävande så tur att vi inte har något i skolan. Hoppas nu bara barnen håller sig friska så jag slipper sitta på nätterna...
 
Ni får ha en fortsatt härlig Påsk i det fina vädret!
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

haha bara för att man är född och uppvuxen här så betingar man inte bra grammatik....

"helsvenskar" finns det?

Svar: Men om man gått i grundskola och gymnasium och dessutom går på högskola här så borde man stava rätt på enkla ord!!! Det var inte ett stavfel utan i princip varje mening. Och nu är vi i slutet av termin 2, detta är inte vår första hemtenta... Du skulle också blivit chockad! Och jag pratar inte om alla i klassen men två av de arbeten jag läste.
Jag glömde "" mellan "helsvenskar". De som jag pratar i min klass om är födda och uppvuxna här och så är även deras föräldrar. Det finns inga "helsvenskar" men folk med svenska rötter. Alla som bor i Sverige tillhör svenska folket.
Chetti

2014-04-21 @ 08:14:02
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Bra att jag då skriver fel haha =D Skyller på mobilen och att jag precis vaknat. "De som jag pratar om i min klass" ska det såklart vara och inte "De som jag pratar i min klass om" ;)

2014-04-21 @ 10:15:00
URL: http://chetti.blogg.se
Postat av: anna u

det var väldigt trevligt, barnen undrade när vi åker igen ;)
tråkigt för Albin och Kalle, hoppas de mår bra nu
kram

Svar: Vi får väl åka i sommar igen =)
Jag tror att de mår bra nu!
kram
Chetti

2014-04-24 @ 19:37:01
URL: http://www.annaadidas.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Yep det får vi göra :)

2014-04-25 @ 19:43:41
URL: http://www.annaadidas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0