veckans uppdatering




Idag tog F fram saxen och klippte av det värsta av håret. Inte så jämt kanske men det var det i och för sig inte innan klippningen heller haha =)
 
I måndags hade vi besök av min svägerska A och de två yngsta barnen. Det var mysigt och roligt och de sov över till nästa dag.
 
Tisdag-torsdag har jag suttit med hemtentan i gerontologi. Jag blev inte helt nöjd, tyckte frågorna var luddiga och jag hade svårt att förstå vad hon ville att vi skulle svara. Men jag gjorde så gott jag kunde och hoppas på G i alla fall!
Igårkväll får jag av en slump reda på att vi hade en uppgift att göra innan seminariet idag... Komma på en diskussionsfråga samt motivera varför vi valt den. Jag som brukar ha koll på allt hade totalt missat det. Så jag satt igårkväll och gjorde det.
 
Imorse när jag kommer fram till skolan så får jag reda på att föreläsningen och seminariet vi skulle ha på förmiddagen var inställda. Det hade lagts ut på vår infosida på nätet vid 08.00 och vi började 09.00... Så där var många sura miner då eftersom flera hade åkt långt. Vissa bor 1,5 timme från skolan.
 
Så det blev en tidig fredag och en långhelg för mig =D Jag åkte till ett köpcentrum och shoppade lite. Men shit vad deprimerande det är att prova kläder nu... Nu är jag uppriktigt sagt trött på att ha 17kg övervikt. Jag vill gå ner 20kg och nu är min gräns nådd. Imorgon ska jag börja mitt nya liv och nu ska fläsket bort. Jag vill inte titta mig i spegeln och hatar mig själv för vad jag gjort mot mig själv. Hur kan jag gå ner 16kg och sedan gå upp 20kg. Varför blir det alltid så och varför blir det bara fler och fler kilo för varje gång?
Men jag hittade ett par tights och ett par sköna bomullsbyxor samt två tröjor som satt någorlunda ok men det mesta jag provade var ren katastrof. Jag hittade även en klänning på Myrorna.
 
Imorgon, lördag, ska jag och Alicia ut ensamma ett par timmar. Först ska vi shoppa lite sommarkläder åt henne samt vårjacka åt både henne och Samuel. Sedan ska vi äta ute och gå på bio. Det blir
 
Sune på bilsemester
 
Sedan när vi kommer hem blir det byte i familjen för då ska pappa F och Henry ut och umgås. De ska ut och äta och sedan gå på bio och se:
 
Herr Peabody & Sherman
 
På söndag ska vi ut och shoppa skor åt barnen. De behöver sneakers och sommarskor för just nu går de runt med vinterkängor... Jag ska nog också hitta ett par skor tror jag =D
 
Nästa vecka börjar kurs V23 och den heter Vetenskapsteori och vetenskaplig metod. Den är nog lika rolig som den låter... Nästa vecka har vi föreläsning hela måndagen och sedan har vi basgruppsträff på onsdagen. Torsdag och fredag har vi ledigt, på fredagen ska vi träffas i basgruppen men jag ska se om vi kan skjuta upp det till måndagen eftersom jag har alla barnen hemma på fredag.
 
Önskar er alla en trevlig helg! Vill gärna ha tips på bra skräckisar, thriller som gärna får vara ganska nya.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0