Fredagkväll

Veckan har gått supersnabbt tycker jag.
 
I tisdags åkte jag och barnen på min mammaträff hos en av mammorna som bor i Haninge. Fyra mammor med barn blev vi. de bodde jättefint nära en strand så det blev hemlagad lunch, bad och hembakad fika. Det var jättetrevligt och det hela avslutades med en flaska champagne =)
Tre bussar kollektivt och 1,24 minuter tog det för att komma dit. Sthlm i sitt esse...
 
 
 
I onsdags åkte jag och handlade skor till barnen, inte lätt... Samuel ville inte sitta i vagnen, Henry var sur och arg och inga skor passade honom... Barnen slogs, svor och jag skämdes...
Men till slut blev vi klara och alla fick skor de var nöjda med. Lite dyrare än vad jag räknat med men nöjda barn är glada barn, eller?! :/
 
På torsdagen åkte vi till Hågelbygården och barnen fick klappa får och getter, sedan lekte vi på lekplats och fikade. Jag har passat en av Alicias kompisar igår och idag när föräldrarna jobbade.
En mysig dag men när jag kom hem upptäckte jag att jag hade dubblerat Samuels sandaler. Jag hade alltså råkat ta hem ett annat barns sandaler som är likadan modell och samma storlek... Jag vet inte hur eller vart jag ska lämna dem då det är en större park vi varit i. Jag har delat på FB och bett folk att dela det vidare för jag vill gärna hitta ägaren till skorna.
 
 
 
Idag har jag stått på benen i 12 timmar typ. Storstädat mellan 09.00-15.00 och storhandlat m.m. Ikväll blir det soffläge.
 
 
 
Jag har börjat leta kursböcker på nätet, hittat en del på bibblan och en del på Blocket. Men det blir många tusenlappar i slutändan. Men tanken är att sälja allt efter utbildningen, eller i alla fall det som jag inte har intresse av. Ni vet den där ångesten man har när ledigheten närmar sig sitt slut....
 
...den har inte jag utan jag ser faktiskt framemot att sätta tänderna (hjärnan/händerna) i allt det nya vi ska lära oss i höst/vinter.
 
Imorgonbitti reser F till Schweiz igen, begravningen är på måndag 10.30. F kommer hem på tisdag igen. Vi avbokade kryssningen, kändes fel att åka och ha kul när F är på begravning...
Vi sköt fram den till torsdag nästa vecka istället. Men Anna och barnen kommer till oss imorgon och kommer vara hos oss ett par dagar. Det ska bli mysigt och trevligt att ha sällskap.
Vi kommer åka till stranden och sådant.
 
Ni får ha en fin helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0