Skåneresan

Nu är vi tillbaka i Norsborg efter en härlig och rolig vistelse i Skåne! Tog en massa bilder med mobilen men lägger bara upp ett par här. Ni som har insta och FB har fått se fler =D
 
Vi har haft underbart varmt väder, lite svårt att sova bara i denna värmen...
Min mammas goda kåldolmar
 
 
Först veckan spenderades hos min mamma. Vi träffade syskon och vänner varje dag. Första dagen kom några av mina syskon hem till mamma för att träffa oss. På måndagen åkte vi ut till Tygelsjö och träffade äntligen min gamla barndomsvän Anna och hennes två fina pojkar. 
 
 
 
På tisdagen fyllde min mamma 76år och hennes gamla väninna kom och hälsade på. På kvällen åkte vi hem till min syster Paula och hälsade på. Vi gick även till min systersons gravplats.
 
 
 
På onsdagen fyllde jag 35 år =D
Vi grillade hos min lillebror Max och några andra syskon var också med. 
Kusin O och Samuel
 
På torsdagen var vi hos farbror F och hans familj hela dagen. Kusin Gabriel fyllde 12
år så det var kalas och mycket stoj. 
 
Fredagen umgicks vi med min bror E och hans familj. Vi grillade och lekte på lekplats.
 
Vi har lekt ute på lekplats varje dag så Samuel får springa av sig (och jag med...)
 
På lördagen var det dags för min mammas kalas. Mycket folk, varmt och massor av kagor. På kvällen tog vi tåget till Skurup för att umgås med syster Ingela och hennes killar ett par dagar.
 

På söndagen gick vi till Skurupsbadet och på måndagen badade vi på Mossbystrand. Tisdagen lekte vi på lekplatser. Det var jättemysigt och barnen ville inte resa därifrån. 
 
Torsdag och fredag spenderade vi hos mamma men vi träffade även gamla skolkompisar, vissa syskon och släkt. Veckorna gick snabbt och nu är vi alltså tillbaka hos pappa F.
 
Idag fyller F 41 år så vi ska snart ut och äta för att fira honom.
 
Det var väldigt skönt att sova i min egen säng, jag somnade vid 22.30 och sov som en stock hela natten. 
 
Nu har vi dryga två veckor kvar på ledigheten så jag ska planera in lite aktiviteter för oss. Kryssning, Skansen, museum, träffa kompisar, shoppa inför skola och Alicias kalas.
 
Ni får ha en fortsatt härlig sommar!!
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0