Blogguppehållet över

Men jag bloggar ju ändå inte så ofta längre och det känns faktiskt lagom för mig med ett längre inlägg i veckan men lite tråkigt för mina läsare.
 
Vår julafton var mysig, mjukiskläderna på och internetlöst till största delen =) Bara vi fem härhemma. Vi spelade spel, åt god mat, tittade på film och så. Tomten svängde förbi men ringde bara på dörren och stack sedan. Rädd för att få renarna snodda trodde min brorsa haha, vi bor ju ändå i Norsborg ;)
 
 
 
På juldagen åkte jag och barnen ner till Malmö med tåget. Samuel skötte sig bra, tittade på musik och sov en längre stund. Storasyskonen däremot höll på som katt och hund hela vägen åhhhh enerverande syskonkivande.
Väl hemma i Malmö blev vi upphämtade av min bror E och vi kördes hem till mamma/mormor och tillsammans med tre syskon med familjer åt vi julbord där. Samuel gillade mormors katt men ibland sade katten ifrån och då blev Samuel lite ledsen men det blev snabbt bra igen.
 
Annandagjul firades även den hemma hos mamma/mormor tillsammans med fyra syskon med familjer. Denna dag blev det dock kak- och godiskalas och mätta och glada blev vi alla :D
 
 
 
På fredagen var det fullt upp, först åkte vi hem till min svåger F och hans familj och stannade ett par timmar, god mat och gottigheter. Efter besöket där så tog vi busen ut till Oxie, till min bror J med familj. Där blev vi bjudna på god mat och gottigheter. Rätt bortskämda känner vi oss haha.
Alicia var väldigt dålig på vägen hem, skakade och hade ont i halsen.
 
På lördagen vaknade vi och konstaterade att Alicia måste till en läkare så vi åkte ut till jourvårdcentralen på Värnhem. Jovisst hade hon halsfluss så pencillin på det. Hem till mormor, packa lite och iväg till Skurup och älskade syster och moster Ingells med de tre killarna KAoS. Vi stannade bara hemma och tog det lugnt, lade pussel, tittade på film och åt gott =)
 
 
 
På söndagen gick vi hem till min andra syster K som också bor i Skurup och åt middag. Jag mådde lit kasst, ont i halsen och så men trodde (hoppades) att det skulle dra bort av sig själv (hahahaha)
 
Natten mot måndagen var hemsk, frossa, ont i halsen m.m. På måndagen ringde vi VC i Skurup och både jag och Henry, som också klagade på halsont, fick ta halsprover där. Jomenvisst hade vi båda halsfluss... Henry blev dock bra ganska fort medans jag fick uppleva dagarna from hell...
Min snälla syster körde oss hem till Malmö efter VC besöket så vi slapp ta tåget och tur var väl det då jag kräktes i bilen på vägen in...
Tyvärr fick vi ställa in en planerad middag med min ena syster och min ena bror =(
 
 
 
Tisdagen kom, Nyårsafton, vårt tåg som skulle ta oss hem fick åka upp med våra tomma platser. Det fanns ingen chans att jag kunde ta tåget i det skick jag var i. Jag var jättesjuk, frossa, feber, en helsvullen hals med feta beläggningar, kunde inte ta hand om mig själv knappt. Duktiga Alicia och min mamma kämpade med att ta hand om marodören Samuel. Jag hörde de inifrån sängen... Han är inte lätt kan jag säga och det är skönt att veta att det inte bara är som jag säger, min mamma kan nu intyga hur Samuel är...
Jag ville bara hem och velade fram och tillbaka till om jag skulle fråga F. Den där frågan som inte är helt lätt att ställa. Kan du komma och hämta oss?! Det enda han sade : "Varför har du inte sagt det tidigare? Jag kommer direkt."
Så strax innan 17.00 var han hos oss och barnen blev överlyckliga! Vi packade ner allt och började resan hem. F körde alltså 120 mil upp och ner samma dag för att få oss hem! <3 Jag var så sjuk, mådde sjukt dåligt hela vägen... Väl hemma, vid 23.30 slängde jag mig i sängen och försökte sova, märk väl Nyårsafton... Samuel grät av rädsla för raketerna.
 
Onsdagen, 1/1 låg jag i sängen hela dagen, var riktigt dålig över allt resande.
 
 
 
Igår, torsdag vaknade jag av att jag fortfarande mådde skitdåligt men under dagen började det sakta sakta vända. Jag kunde packa upp, tvätta våra kläder.
Men jag verkligen hatar halsfluss, hatar. hatar, hatar för den slår ut mig totalt. Inte litegrann utan jag går in i mig själv, hör och ser ingenting och orkar ingenting... Jag som är van att vara igång till 100% varje dag...
 
F hade köpt två överraskningar när vi var nere i Malmö. En ny tv, modernare får man nog leta efter. Smarttv, 3D och allt annat nödvändigt haha. Och så en diskmaskin jippie. Nu ska den bara installeras, vi vågar inte då vi inte vet vilken slang som ska gå vart och sådär...
 
 
 
Imorgon börjar mitt "Project new Life 2014" och det innebär en återgång till bättre vanor. Regelbunden träning, bättre kost och förhoppningsvis så kommer jag då må bättre både fysiskt och psykiskt. Fler som är på?!
 
I helgen blir det lite småfix och trix, ny tjänstledighetsansökan måste in, när jag ska vara ledig i sommar måste in, vi måste söka nytt bostadsbidrag och förhoppningsvis bli beviljade denna gången, kanske hinna plugga lite.
Nästa vecka börjar barnen skola/förskola 8/1 och jag egentligen 7/1 men det får bli 8/1 för mig med. Emma fyller hela 18år, 7/1, otroligt vad tiden går!!
 
Hoppas alla haft en fin jul och nyår! Gott nytt år på er 2014! <3

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härligt med diskmaskin!!!!! =D

Ja, fy vilken pärs det var för dig/er! Bästa mannen som bara kör och hämtar men han har ju längtat <3

Svar: Ja, längtar tills den är inkopplad =D Vi har inga pengar så vi får vänta till barnbidraget...
Ja, det var helt fantastiskt skönt att han kom och hämtade oss så jag fick komma hem. <3
Chetti

2014-01-07 @ 11:37:00
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0