Måndagsinlägg

 
Helgen har varit stillsam och vi har faktiskt suttit inne nästan hela helgen trots det fina vädret. Emma kom till oss i helgen, och fixade äntligen Alicias hår. Relaxer för barn så nu är håret helt rakt. Hon är väldigt nöjd!
 
Folk kom och visade sin respekt och bidrog med pengar inför Felix´ resa. Igår kväll flög han till Malmö och ikväll flög han och storebror F till Schweiz. Förhoppningsvis så åker de inte till Nigeria. Storasyskonen där vill inte att de kommer ner, de är rädda och oroliga. Folk som bor i Europa är alltid ett attraktivt mål för kriminella i Nigeria. Om allt går bra så ordnar de med transporten av kroppen till Schweiz där F och F väntar för att hjälpa Luckys fru med det praktiska, begravning och så. Det skulle kännas så mycket bättre för oss alla.
Men vi tar en dag i taget och ser vad som händer.
 
En möjlig orsak till att han blev sämre är att det blodet han fick var infekterat med malaria så han drabbades av malaria också. De försökte bekämpa både malarian och hålla hans skador under kontroll och troligen orkade inte hans kropp denna påfrestning. =(
Men innan familjen får ta del av journalen ville läkaren ha betalt, så när de nu betalar så kan de få läsa vad som hände de sista dagarna. Det hela känns fortfarande overkligt och något som kunde undvikas.
 
Inatt vaknade vi av höga smällar.
Jomenvisst stod två bilar i brand på vår gästparkering. Inget ovanligt här i Norsborg och det får mig genast att tänka på
 
Vägningen i lördags visade 74,2kg vilket betyder en viktnedgång på 9hg i veckan. Totalt 9,2kg sedan starten =)
 
Nu är tanken att jag ska försöka hålla vikten, gärna gå ner tills jag börjar skolan. Men sedan verkligen gå all in i höst och får bort mina sista 12 kilo. Känns gött!
 
Imorgon får vi besök av kusin Jonathan som är här i Sthlm. Kul med familj på besök och vi behöver besök känner jag just nu.
 
I veckan blir det bara jobb och på kvällarna försöker jag hålla mig sysselsatt för att skingra tankarna på att F inte är här. Saknar honom så mycket redan! Han är min trygghet, mitt stöd, min glädje och utan honom här så känner jag mig inte hel.
 
Ha en fin vecka, det är riktig sommarvärme här!
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

tungt och blandat inlägg, men det ända jag känner är TA ER FÖR HELVETE IFRÅN GHETTOT!!!

you can do it.. ni förtjänar bättre.


Svar: Hela Sverige känns som ett enda stort ghetto ju... Vart ska vi bo? =)
Men men när jag börjar jobba igen och tjänar massor hahaha så ska vi spara på riktigt och förhoppningsvis kunna köpa en liten stuga att bo i som pensionärer =)
Chetti

2014-07-08 @ 10:02:27
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: annaadidas

det låter väldigt skönt om de slipper åka till nigeria
och typiskt att han skulle drabbas av malaria med han hade klarat sig då
förstår att den som man lever ihop med varje dag plötsligt reser iväg att det känns tomt
grattis till viktnedgången
ses i helgen
kram

Svar: Tack för igår och idag =D
Chetti

2014-07-08 @ 23:15:48
Postat av: Ingela

Ja, precis som Stamp-E skriver så är det ett blandat inlägg. Tänker på er!! Och du vill att jag ställer bilen där nästa gång vi är i Stockholm? ;)

Svar: 😄
Chetti

2014-07-11 @ 13:25:31
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

det gäller ju att hitta oaserna, och det behöver inte kosta skjortan. Nej, men hela stockholm är som ett stort ghetto..... looool...

2014-07-13 @ 12:50:17
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0