Fredagkväll i stugan

 
Veckan har varit skön och lugn. Två skoldagar och en hemtenta som jag slitit håret över ett par kvällar men i onsdagskväll skickade jag in den. Så vi har fyra lediga dagar, skönt!
 
Första lediga dagen åkte vi hem till A och barnen. Det var kul att få komma bort och att få träffa dem =)
 
 
 
I onsdags åkte vi för att röntga Henrys finger och det såg ok ut men läkaren sade att fingrar är lite komplicerade. Man får inte ha gips för länge men heller inte för kort tid. Gipset är av och han uppmanade honom att ta det lugnt och försöka böja och sträcka fingret för att träna det. Han klagar inte och det verkar gå på rätt håll.
 
Imorgon är det dags för Gröna Lund för oss. Vi vann ju fyra entréer och åkband i en McDonaldstävling och det är endast imorgon de gäller. Så det blir till att åka karuseller och äta karameller (läs pulver shakes). Det ska bli kul!
 
 
 
På söndag ska vi på kalas till F kompis´ två barn som fyllt år. Kul men mindre kul att jag inte får äta något. Men men jag ser på det långsiktigt. En dag får jag äta igen, detta är bara tillfälligt, senare får jag äta men inte så okontrollerat som förr så jag går upp allt igen.
 
Nästa vecka är sista veckan i skolan för den här terminen och det känns toppen! "Sommarlov" i tre dagar innan jag börjar jobba igen =) Veckan kommer bestå av föreläsning, grupparbete och ett seminarium där vi redovisar vårt basgruppsarbete. Emma tar studenten på torsdag så vi ska åka in till stan och se henne springa ut lycklig och glad! Sedan är vi hembjudna till hennes hem där hela hennes tjocka släkt också kommer =)
Kul men känns lite pinsamt att säga att man går på pulverdiet men men jag vill inte bryta den nu när det går så bra! Så det är bara att dricka cola zero och pulver shaken och se glad ut =D
 
Imorgon har jag kört två veckor med rent pulver och vatten och ett glas Zero/dag. Spännande att se vad jag gått ner denna vecka =)
 
 
Ni får alla ha en fin helg!

Kommentarer
Postat av: annaadidas

jätte kul att ni kom och det är verkligen skönt att komma ut
Hoppas det blir fint väder för er imorgon och som sagt vi kan inte komma denna gång. Hoppas på vinst nästa år ;)
Du e duktig du som kämpar, verkligen
kram och trevlig helg

Svar: Vi är duktiga som kämpar! Nu ska vi bli smala och behålla vikten med bra kost och träning! Inga fler ursäkter och "skiter i allt" tänkandet ska bort!kram
Chetti

2014-05-30 @ 19:46:14
URL: http://www.annaadidas.bloggplatsen.se
Postat av: Tessan

Kom förbi oss och kolla in vårt hus på torsdag. Det är ju bara över gatan :)

Svar: Ja, vi kommer gärna förbi! =D
Emma har mottagning från 17.00 och framåt så vi kan ju titta förbi vid 20 eller något =)
Chetti

2014-05-30 @ 21:28:41
Postat av: Stamp-E

afan du äter inte ens middag???

shit... ja omställningen från svält-kost till vanlig mat blir tung som fan... det är därför det rekommenderas att man bara byter ut några måltider mot shakes eller bars....

men men... annars får du bli en jojo-are hehe

Svar: Nej jag kör strikt pulver diet VLCD produkter. Då äter man bara pulver och vatten. Jag ska försöka köra så tills alla kilona är borta med undantag när vi är i Skåne då kommer jag äta middag. VLCD rekommenderas till folk som är överviktiga och så länge man mår bra kan man köra på.
Omställningen från pulver till mat lär bli tuff på min mage, ska byta ut ett mål i taget mot ett bra alternativ. Hålla mig till att äta 5 ggr/dag och inget onyttigt mer än på lördagar och då under kontrollerade former.

Jag har nu jojobantat i 12 år, upp och ner i vikt varje år men nu är det slut! Jag ska inte jojobanta mer och jag ska göra allt i min makt för att behålla vikten men bra mat och regelbunden träning!
Chetti

2014-05-31 @ 08:00:42
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Ja, du är flitig! Imorse hade jag lust att skjuta min våg för efter ha vägt samma (lägre) vikt i två dagar visade vågen två kilo plus idag (dag 1, dag 2, dag 3). Sånt gör mycket för humöret. Fastän jag gått långa powerwalks nu. Men jag har iaf slutat röka (igen och igen ;0) ).

Skönt att Henrys finger verkar bli återställt :0)

Svar: Ja, jag är grym just nu haha och hoppas det håller i sig tills alla kilona är borta =)
Ja, att bara väga sig en gång i veckan räcker mer än väl. Har man skött sig så har man oftast gått ner eller i alla fall stått still. Man kan gå upp och ner rätt kraftigt under en vecka. Vad bra att du tar PW, kan inte vi göra det när vi kommer ner till er? Vill gärna hålla igång regelbundet =)
Chetti

2014-06-02 @ 06:30:35
URL: http://ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0